بین الملل

درخواست کمک سوریه از سازمان ملل و نهادهای بین المللی

وزارت امور خارجه سوریه در پی وقوع زلزله شدید در این کشور از کشورهای عضو سازمان ملل متحد درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس ها و صندوق های تخصصی آن، کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌ های بین‌ المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌ کند که دست یاری داده و از تلاش‌ های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شد.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده است که تا کنون تعداد تلفات زمین لرزه به ۵۳۸ فوتی و بیش از ۱۳۰۰ مصدوم افزایش یافته است که بیشتر آنها در لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا