شهرستان ها

سه هزار و ۷۰۰ عشایر استان قزوین تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند

قزوین- رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: سه هزار و ۷۰۰ خانوار از عشایر این استان به تازگی تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ابیت با اعلام این خبر با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ عشایر استان قزوین تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند اظهار کرد: با پوشش بیمه برای این تعداد از خانوار عشایر، هم اکنون تمامی جامعه عشایری استان یعنی حدود هشت هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این اقدام با هماهنگی مدیریت بیمه سلامت استان انجام شد تا آن دسته از عشایری که فاقد بیمه معتبر بودند و استحقاق دریافت بیمه درمان روستایی را داشتند، از خدمات بیمه درمان و سلامت استفاده کنند.

ابیت تشریح کرد: در حال حاضر تمامی جامعه عشایر استان قزوین تحت پوشش یکی از بیمه‌های معتبر درمانی شامل تأمین اجتماعی یا بیمه سلامت قرار دارند که نقش مهمی در معیشت پایدار مناطق عشایری و روستایی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش پوشش بیمه مستمری سالمندی (پیری)، مستمری از کارافتادگی، مستمری فوت نیز هماهنگی‌های لازم با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به عمل آمده و عشایر استان می‌توانند با مراجعه به اداره امور عشایر در روزهای سه شنبه نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های توسعه روستایی پایدار داشتن حداقل بیمه‌های اجتماعی شامل مواردی درمانی است که می‌تواند آهنگ ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس را افزایش دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا