بین الملل

فرانس24: «باخموت» به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است


یک شبکه فرانسوی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نظامیان اوکراینی و ارتش روسیه، گزارش داد که شهر باخموت به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری فرانس 24 روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نظامیان اوکراینی و ارتش روسیه، گزارش داد که شهر باخموت به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است. 

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز گذشته اظهار کرد، وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

زلنسکی خاطر نشان کرد: «من اغلب گفته‌ام وضعیت در خط مقدم دشوار بوده و در حال دشوارتر شدن است و حالا نیز دوباره آن را می گویم…نیروی مهاجم در حال متمرکز کردن هر چه بیشتر سربازانش بر شکستن مواضع دفاعی ما است. وضعیت در شهرهای باخموت، وولدار، لیمان و حوزه‌های دیگر بسیار سخت است.»

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

پیش از این، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به افزایش سهم ناتو در جنگ اوکراین، هشدار داده بود غرب سلاح‌های تهاجمی بیشتری به کی‌یف داده و به رؤیاپردازی درباره شکست مسکو ادامه می‌دهد. 

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شامگاه شنبه بار دیگر درباره هرگونه اقدام اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه هشدار داد. مدودف در صفحه توئیتر خود نوشت: «قوانین بین‌المللی به اراده مردم احترام می‌گذارد. کریمه، روسیه است. حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه و تشدید درگیری‌ها.»

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا