فرهنگ

وزیر ارشاد: سفرهای زیارتی در سبد حمایتی دولت قرار می‌گیرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیل سفرهای زیارتی، از قرارگیری این سفرها در سبد حمایتی دولت خبر داد و گفت: با محقق شدن این امر، سفرهای زیارتی ارزان می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای ارزان و آسان شدن سفرهای زیارتی، گفت: اقداماتی در زمینه تسهیل سفرهای زیارتی شده و بزودی سفرهای زیارتی ارزان و آسان محقق خواهد شد.

وی درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص یافته به سفرهای زیارتی حج تمتع و عتبات نیز تصریح کرد: با حمایت رئیس جمهور، سفرهای زیارتی در سبد حمایتی دولت قرار می‌گیرد و ارز مناسبی هم در این زمینه اختصاص خواهد یافت که البته نرخ دقیق آن در خاطرم نیست.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که سفرهای ارزان و آسان عتبات چه زمانی محقق می‌شوند، گفت: ما سعی داریم این سفرها بزودی محقق شود و سفر ارزان و آسان عتبات در یکی دو ماه آینده صورت گیرد و زائران سفر ارزان زیارتی را تجربه کنند.

به گزارش فارس، وزیر ارشاد در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان حج و زیارت به لزوم ارزان و آسان شدن سفرهای زیارتی اشاره کرد. اما از سال گذشته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، هزینه سفرهای زیارتی نیز افزایش یافته و اکنون هزینه سفر عتبات نسبت به هفته گذشته حدود 6 درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا