بین الملل

پالتیکو: بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقدامات اقتصادی جدید نیست


یک نشریه غربی گزارش داد که بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقدامات اقتصادی جدید علیه این کشور نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه پالتیکو گزارش داد که در بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه قرار نیست اقدامات اقتصادی جدیدی علیه روسیه اتخاذ شود.

بر اساس گزارش پالتیکو، در بسته دهم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه قرار است شکاف‌هایی که در تحریم‌های گذشته وجود داشته، برطرف شود. 

«اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در اوکراین گفته بود که «بسته دهم تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه در راه است».

رئیس کمیسیون اروپا همچنین بر تلاش اروپا برای تحریم روسیه تأکید کرد و گفت: «ما با شرکای خود در گروه هفت (G7)، سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه معرفی خواهیم کرد و تا 24 فوریه، درست یکسال از زمان آغاز حمله به اوکراین، قصد داریم دهمین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کنیم».

 در ادامه سیاست‌های غرب برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در اوکراین، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مقاله‌ای که روز یکشنبه در روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز به چاپ رسیده، مدعی شده است که تسلیح اوکراین، «تنها مسیر رسیدن به صلح است».

وی در این اظهارات در حالی‌که بیشتر بوی جنگ می‌دهد تا صلح، گفته است: «کمک به تسلیح اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه، سریع‌ترین راه برای دستیابی به صلح است».

کلورلی در آستانه سفر روز سه‌شنبه خود به جزیره مالت که از اول فوریه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته است، در مقاله‌ای در روزنامه «تایمز» مالت نوشت:«پوتین مانند همه حاکمان خودکامه تنها به قدرت مخالفان خود پاسخ می‌دهد. او طرح 10 نکته‌ای ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای صلح را در دسامبر گذشته رد کرد و به همین دلیل است که انگلیس و دوستان اوکراین هر آن‌چه را می‌توانند در حال انجام دادن هستند تا اوکراین در میدان نبرد به پیروزی برسد و به همین دلیل است که من خوشحالم که آلمان و آمریکا در حال پیوستن به انگلیس در ارسال تانک به اوکراین هستند».

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا