سیاسی

تا پایان سال یک ماه زمان باقیمانده اما بانک‌ها به پرداخت وام اقدام نمی‌کنند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: در گزارشی که دیوان محاسبات داده از ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ماده تبصره (۱۶) بیش از ۱۰ درصد آن پرداخت نشده است.

توسلی در تذکر شفاهی:


به گزارش ایلنا، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت رحلت حضرت زینب کبری (س) گفت: سال گذشته و امسال شاهد خشکسالی بی‌سابقه در کشور از جمله در حوزه انتخابیه بنده بودیم، بسیاری از کشاورزان با مشکلات جدی در پرداخت وام‌های کشاورزی مواجه هستند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: شعبات بانک‌ها مملو از کشاورزانی است که جریمه می‌شوند و تا الان دولت در موضوع امهال وام‌های کشاورزی تصمیم نگرفته است، محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان مانده است.

وی تأکید کرد: صادرات سیب‌زمینی با مشکلات جدی مواجه شده است و تعرفه صادرات را بالا برده‌اند و انبارهای حوزه انتخابیه‌ام مملو از سیب‌زمینی است و در حال فاسد شدن است و هیچ مدیریتی در توزیع و صادرات این محصول و باقی محصولات کشاورزی در وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت نمی‌بینیم. از دولت تقاضا داریم در این خصوص تصمیم جدی بگیرد.

توسلی با بیان اینکه تا پایان سال یک ماه مانده است و بانک‌ها به پرداخت وام اقدام نمی‌کنند، تأکید کرد: در گزارشی که دیوان محاسبات به ما داده از ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی ماده تبصره (۱۶) بیش از ۱۰ درصد آن پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بسیاری از تسهیلاتی که ما در مجلس مصوب کردیم پرداخت نشده است و مردم با مشکلاتی مواجه هستند. در موضوع فرزندآوری، اشتغال و ازدواج با مشکل مواجه هستند، ما این موضوعات را تکلیف کردیم و امسال هم باید در بودجه بیاوریم ولی این موضوعات اجرا نمی‌شود.

توسلی افزود: من به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره این موضوع نامه‌نگاری کردم برای اینکه تکلیف این موضوع روشن شود، وقتی در بودجه این تسهیلات تکلیف شده است ولی بانک‌ها از تراز نقدی و کمبود بودجه حرف می‌زنند چرا باید مردم در صف ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان باشند و بانک‌ها در این موضوع بهانه می‌آورند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع زنان در کشور مطرح کرد: هیچ برنامه‌ای در دولت در موضوع زنان دیده نمی‌شود، زنان روستایی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی تأکید کرد: ده‌ها نهاد در کشور مسئولیت بانوان را برعهده دارند اما هیچ کدام مسئولیت نمی‌پذیرند ، در روستاها برخی زنان به دنبال اشتغال خانگی هستند، در موضوعات فرشبافی و هزاران موضوع دیگر که مربوط به بانوان است نهادها هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند. معاونت زنان ریاست جمهوری، اداره کل زنان وزارت کشور، معاونت مربوط در وزارت ورزش و جوانان کدامشان مسئولیت می‌پذیرند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بسیاری از این مسئولان در کمیسیون تلفیق به دنبال بودجه هستند اما در عمل از آنها عملکردی نمی‌بینیم. کدام یک از این نهادها در مشکلات زنان گزارش داده‌اند، در موضوعات تولید پوشاک مناسب و حجاب و عفاف چه کرده‌اند؟ دولت به این مسائل توجه جدی کند چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و گزارش رسمی نشان می‌دهد که وضعیت جمعیت کشور و موالید به شدت نگران‌کننده است و همه نمودارها نمودار خطرناکی را در بحث موالید نشان می‌دهند. خواهش می‌کنم مجلس هم به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا