شهرستان ها

پرداخت ۹۷۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی ایلام

ایلام- مدیرکل بهزیستی ایلام از پرداخت ۹۷۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نورعلیوند صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات بهزیستی ایلام در سال جاری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: این اداره کل در سال جاری در احداث ۲۰۵ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته است.

وی افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی به هریک از مددجویان بین ۸۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض به منظور احداث و یا خرید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این مددجویان از هزینه‌های انشعاب برق، گاز، آب و همچنین هزینه صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری نیز در مجموع به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معاف شده‌اند.

وی به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در سال جاری ۵۴ نفر از سرپرستان خانوار جامعه هدف وام ودیعه مسکن در مجموع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال دریافت کرده که سرانه آن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

نورعلیوند همچنین از انجام لوله کشی گاز منازل مددجویان به تعداد ۱۸۵ نفر با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدام‌های شاخص و تأثیرگذار دولت در این مدت افزایش ۲ برابری کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تأمین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب به ۲ میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

پرداخت ۹۷۰ فقره تسهیلات اشتغال به جامعه هدف

مدیر کل بهزیستی ایلام به تسهیلات اشتغال به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون بیش از ۹۷۰ نفر از مددجویان وام اشتغال با سرانه یک میلیارد ریال و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

وی یکی از سیاستها و برنامه‌های بهزیستی را خودکفایی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: در این زمینه با پرداخت تسهیلات اشتغال و سایر حمایتها استقلال مالی مددجویان در دستور کار قرار دارد.

وی یکی دیگر از خدمات این اداره کل به جامعه هدف را افزایش حق نگهداری افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع برای ۶۲۲ معلول حق نگهداری برقرار شده که این رقم در سال گذشته ۳۵۰ نفر بوده است.

به گفته نوعلیوند، مبلغ حق نگهداری افراد دارای معلولیت از ۱۰ میلیون ریال امسال به ۱۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی برقراری مستمری دو هزار و ۹۹۲ خانوار در حوزه اجتماعی و دو هزار و ۴۰۹ خانوار در حوزه توانبخشی، حذف دهک درآمدی خانواده‌های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای نخستین بار، معرفی ۲۹ هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب و برق و پرداخت مشوق‌های بیمه معلولان و مددجویان به تعداد دو هزار و ۷۵۶ نفر را از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف برشمرد.

تأسیس نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان

نورعلیوند از برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان به عنوان یکی از اقدام‌های مهم دولت در این مدت خبر داد و گفت: پیش از این سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت به مدت ۱۰ سال و برای سایر مددجویان جامعه هدف پنج سال بود که توسط این اداره کل پرداخت و مابقی آن باید توسط مددجویان و معلولان پرداخت می‌شد که از سال گذشته این سقف برداشته شده و تا زمان بازنشستگی فرد مددجو، این سهم توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تأسیس نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را دیگر خدمت شاخص بهزیستی عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف درمان و بازتوانی معتادان با پذیرش یکساله با ظرفیت ۷۰ نفر از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز تا مصرف کنندگان مواد مخدر در کنار بهبودی مهارت‌های شغلی را نیز کسب کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام پوشش بیمه تأمین اجتماعی و عشایری زنان سرپرست خانوار به تعداد ۲ هزار نفر، ساماندهی کودکان کار، غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، ارائه آموزش‌های خانواده و پیش از ازدواج، تأمین وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی معلولان، مناسب سازی منازل و خودروی معلولان، بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، پرداخت هزینه آزمایش ژنتیک، پذیرش مصرف کنندگان مواد مخدر در مراکز اقامتی، اجرای طرح پایگاه هنر در مناطق روستایی با پوشش ۶۰۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب و پرداخت کمک هزینه درمان معلولان را از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف در سال جاری برشمرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا