بین الملل

کره شمالی آرایش نظامی گرفت

درآستانه سالروز ایجاد ارتش پیونگ‌یانگ؛

همزمان با آماده‌سازی پیونگ‌یانگ برای برگزاری سالروز ایجاد ارتش کره شمالی، نیروهای مسلح این کشور به دستور رهبر کره شمالی، آموزش‌های رزمی و آمادگی جنگی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره شمالی خود را برای برگزاری هفتادوپنجمین سالروز ایجاد ارتش این کشور آماده می‌کند(فردا چهارشنبه) و در آستانه این روز و همزمان با افزایش تنش‌های بین پیوگ‌یانگ با سئول و واشنگتن، خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور افزایش آمادگی جنگی ارتش این کشور را صادر کرده است.

کیم ریاست جلسه کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر حاکم کره شمالی را برعهده داشت و در جریان آن مقامات موضوع «وظایف و مسئولیت‌های نظامی و سیاسی بزرگ» کره شمالی در سال جدید و مسائل بلندمدت مرتبط با اهداف تقویت ارتش مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌ای با اشاره به ارتش کره شمالی نوشت: موضوعاتی همچون گسترش دائمی عملیات‌ها و رزمایش‌های جنگی ارتش کره برای مواجهه با شرایط جاری و آماده‌سازی هرچه جدی‌تر و بیشتر برای جنگ تمام عیار، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که نیروهای کره شمالی در پیونگ‌یانگ آرایش‌های نظامی را تمرین می‌کنند و در سوی مقابل سئول اعلام کرده که فعالیت و تحرکات روبه‌افزایش پیونگ‌یانگ را رصد می‌کند.

این جلسه نظامی پس از آن برگزار شد که کره شمای پنجشنبه هفته گذشته رزمایش‌های مشترک آمریکا و متحدانش در منطقه را به شدت محکوم و اعلام کرده بود که آنها به «یک خط قرمز مخاطره‌آمیز» رسیده‌اند و تهدید کرد که شبه‌جزیره کره را به یک «زرادخانه جنگی غول‌پیکر و منطقه جنگی بسیار بحرانی» تبدیل خواهد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه روز پنجشنبه سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی را محکوم و اعلام کرد تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه خود را دنبال کند، پیونگ‌یانگ تمایلی به مذاکره و گفتمان ندارد.

آستین و همتای کره جنوبی وی هفته گذشته اعلام کردند که رزمایش‌های مشترک نظامی بین دو کشور افزایش یافته و آمریکا برای مقابله با گسترش تسلیحات کره شمالی و ممانعت از وقوع جنگ، ادوات راهبردی بیشتر همچون ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌های دوربرد در منطقه مستقر خواهد کرد.

وی در توقفی فیلیپین در واکنش به تنش‌ها با کره شمالی مدعی شد که هدف آمریکا توسعه هرچه بیشتر امنیت و ثبات بوده و همچنان به دفاع از کره جنوبی متعهد است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا