ورزش

عابدزاده با جامی که برای سرخابی ها نبود!

برگی از تاریخ؛

احمدرضا عابدزاده قبل از حضور در استقلال و قهرمانی با این تیم، در اصفهان سابقه دبل قهرمانی در ایران را هم دارد.

به گزارش ” ورزش سه “، لیگ قدس، نامی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران است که سابقه برگزاری آن بیش از 4 دوره نشد، رقابت هایی که در اواسط دهه 60آغاز و خیلی زود جای خود را به لیگ سراسری باشگاه های ایران داد که بعدها با نام لیگ آزادگان سالها جانشین جام تخت جمشید بود. 
در آن روزها که رقابت های باشگاهی در سطح استان برگزار می شد، با نظرمسئولین فدراسیون فوتبال لیگ سراسری قدس ایران پایه گذاری شد که در چهار دوره برگزار شده آن اصفهان دوبار و تهران الف دو بار قهرمان شد. 

1799180

قهرمانی اول اصفهانی ها در سال 65 اتفاق افتاد، آنها در آن سال در فینال در برابر آذربایجان شرقی در تبریز با نتیجه یک بر یک به کار خود پایان دادند و در بازی برگشت در حالی که پشت بام منازل اطراف ورزشگاه تختی اصفهان پر از هواداران اصفهانی بود، در وقت های اضافه موفق شدند آذربایجان شرقی را با نتیجه دو بر یک شکست دهند و به اولین قهرمانی خود در این رقابت ها برسند، قهرمانی که سال بعد هم از آن دفاع کردند تا در کنار تهران الف که دو بار در سالهای 64 و 67 قهرمان شده بود، در این رقابت ها قرار بگیرند. 

1799181

در تصاویر آن روزها مردم در بالای پشت بام ها دیده می شوند، ضمن اینکه دروازه بان نامدار کشورمان در بیست سالگی نیز دیده می شود. عابدزاده در آن روزها با گرمکن در درون دروازه می ایستاد و بعد از قهرمانی جام را نیز بالای سر خود برده است.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا