جامعه

پیش‌پرداخت 630 دستگاه واگن داده شد


رئیس شورای شهر تهران گفت: پیش‌پرداخت 15 درصدی 630 دستگاه واگن به چین انجام شد، البته این موضوع زمان می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درحاشیه جلسه علنی امروز شورا به زلزله ترکیه، سوریه و لبنان اشاره کرد و گفت: چیزی که باید در کشور در مقابله زلزله انجام شود یک حرکت جمعی و عمومی می‌طلبد.

وی ادامه داد: در کشورمان روستاهایی که زلزله در آنها به وقوع پیوسته، پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم‌سازی صحیح انجام شده، قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی آنها بسیار کمتر است، چرا که بازسازی صحیح انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خوی و روستاهای آن آسیب‌هایی وارد شده، گفت: به نظر می‌آید در مقاوم‌سازی و محکم‌سازی اولیه در شهرها و روستاها باید بازنگری جدی داشته باشیم.

چمران با بیان اینکه در روستاهایی که زلزله رخ می‌دهد و شاهد خرابی کمتری هستیم، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است گفت: متأسفانه ایده‌های سوداگرانه هنوز در برخی مصالح که باید داشته باشیم می‌چربد و باعث شده که در مقاوم‌سازی به ویژه در بافت‌های فرسوده عقب باشیم.

به اعتقاد چمران اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد در بافت‌های فرسوده خرابی زیادی خواهیم داشت و در این باره هشدارهایی مرتب و پشت سر هم داده شده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تأمین 630 دستگاه واگن گفت: پیش‌پرداخت 15 درصدی این واگن‌ها به چین انجام شد، البته این موضوع زمان زیادی برد. ما از زمانی که به شورا آمدیم این موضوع را پیگیری کردیم و چند روز پیش این پرداخت انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس زمانبندی، از زمان پیش‌پرداخت یک‌سال و نیم بعد واگن‌ها به تدریج وارد می‌شود. برای خرید این واگن‌ها نصف مبلغ را دولت و نصف دیگر آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا