فرهنگ

بیانیه 3600 استاد و فعال قرآنی در محکومیت اهانت به قرآن/ لزوم برخورد قاطع کشورهای اسلامی


درپی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در غرب، جمعی از قاریان و فعالان قرآنی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام خواستار برخورد و پاسخ قاطع کشورهای اسلامی با عوامل این اقدام شیطانی شدند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در پی اهانت جنون‌آمیز اخیر به ساحت مقدس قرآن عظیم‌الشأن در برخی کشورهای غربی، جامعه قرآنی کشورمان و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی جهان اسلام، با صدور بیانیه‌‌ای ضمن ابراز انزجار از این عمل وقیحانه، از مسئولان و دولت‌های اسلامی خواستند تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، پاسخ قاطعی به عوامل و مسببان این اقدام شیطانی بدهند.

این اعلام موضع، به تأیید بیش از ۳ هزار ۶۰۰ نفر از استادان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی رسیده است.

در بین چهره‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران، اسامی افرادی مانند: مصطفی صدرزاده، سیدمحسن موسوی بلده، عباس سلیمی، عبدالرسول عبایی، شهریار پرهیزگار، علی‌اکبر حنیفی، عباس امام‌جمعه، احمد ابوالقاسمی،‌محمدرضا ستوده‌نیا، غلامرضا شاه‌میوه، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، علیرضا معاف، محمود لطفی‌نیا، رحیم وظیفه‌­شعاع، حمیدرضا مستفید، قاسم رضیعی، هاشم روغنی، سیدجواد سادات فاطمی، حامد شاکرنژاد، حیدر کسمایی، مهدی دغاغله، لاله افتخاری و …  به چشم می‌خورد.

در بین اساتید خارجی هم شخصیت‌هایی مانند: طه محمدعبدالوهاب از مصر، سمیح عثامنه از اردن، عمربوسعده از الجزایر، عبدالمنعم احمد محمدعمر از سودان، رافع محمدجواد العامری و خیرالدین علی الهادی از عراق، طلال مسمار، حاتم سلامه برو و عادل خلیل از لبنان، منیر عقله از سوریه، عبدالشکور فلاح از افغانستان، عبدالله احمد إبل از کویت و … این بیانیه را امضاء کردند.

این اقدام در حاشیه هفدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن انجام شد که برای مشاهده اسامی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ امضا‌کننده می‌‌توانید از اینجا  

  اقدام کنید.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا