سیاسی

۹۵ درصد منابع عمومی بودجه تا پایان سال محقق خواهد شد

میرکاظمی در صحن مجلس:

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۵.۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال مطابق مصوبات مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد تبصره‌ها و بندهای هدفمندی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال جاری، گفت: ما باید در لایحه بودجه منابع را واقعی ببینیم مصارف که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، اما اگر منابع واقعی دیده شود و کمترین مغایرت بین منابع و مصارف در بودجه وجود داشته باشد، دولت نیز کمترین دست‌اندازی را به سایر منابع از جمله بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در بودجه سال جاری ۱۳۹۴ همت منابع عمومی دیده شده بود که در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۱۶۹ همت تحقق یافته و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۳۳۲ همت محقق شده است. عملکرد ۱۰ ماهه و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵.۵ درصد مطابق با مصوبات مجلس و ۹۷ درصد مطابق با لایحه بودجه محقق خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: زمانی که دولت و مجلس منابع و مصارف بودجه را واقعی ببینند، کمترین فشار به مردم وارد می‌شود و کمترین مغایرت در بودجه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امسال هم رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد، هم حق پرستاران پرداخت شد، هم پاداش بازنشستگان داده شد و هم ترمیم حقوق صورت گرفت و با وجود این دولت نیز از تنخواه بانک مرکزی برای تأمین منابع و مصارف کشور استفاده نکرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا