شهرستان ها

20 هنرمند صنایع‌دستی قزوین در نمایشگاه تهران حضور پیدا کردند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: 20 هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با معرفی و نمایش آثار هنری خود در سی‌و‌ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور فعال دارند.

معاون صنایع دستی استان:


به گزارش ایلنا، سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی قزوین در این نمایشگاه نیز مانند سال‌های گذشته با هدف بازاریابی و ترویج این صنعت در کنار  تولید زنده محصولات مختلف، آثار هنری خود را به‌معرض نمایش می‌گذارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: در طول مدت برگزاری نمایشگاه ۴ هنرمند در رشته‌های چرم دست‌دوز، تراش شیشه، گره‌چینی و سفال‌گری در غرفه قزوین واقع در سالن شماره ۴۱ با عرضه و نمایش آثار خود حضور دارند و در کنار آن‌ها هر روز دو ورک‌شاپ در رشته‌های مختلف سفال، قلم‌زنی، نگارگری، چادرشب‌بافی، آیینه‌کاری، رودوزی‌های الحاقی، زره‌بافی، تراش سنگ و زیورآلات سنتی با حضور هنرمندان این رشته‌ها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در سالن‌های ۸ و ۹ این نمایشگاه نیز ۴ غرفه به هنرمندان اختصاص یافته که آثار خود در رشته‌های منبت چوب، رودوزی‌های سنتی، خراطی و گلیم‌بافی را به‌معرض نمایش می‌گذارند.

حصاری با بیان اینکه هنرمندان استان در سالن ۲۷ نمایشگاه نیز حضور دارند، خاطرنشان کرد: در سالن ۲۷ یک غرفه به هنرمند دارای درجه هنری در رشته زیورآلات هنری اختصاص یافته است و روزانه دو هنرمند نیز به اجرای زنده تولید آثار خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران با حضور ۲۰۰ شرکت فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان آغاز به کار کرده و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا