اقتصاد

از ماهواره‌های «ناهید ۲» و «طلوع ۳» رونمایی شد / نمایش تصاویر باکیفیت ارسالی از ماهواره خیام

در مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی از نمونه پروازی ماهواره سنجشی طلوع ۳ و نمونه کیفی ماهواره مخابراتی ناهید ۲ رونمایی شد و برخی از تصاویر ارسالی از ماهواره خیام برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.


به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسمی که امروز (سه شنبه) با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی و سردار فرحی قائم مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بمناسبت بزرگداشت روز فناوری فضایی در موزه ارتباطات برگزار شد، در ارتباط تصویری با اتاق تمیز پژوهشگاه فضایی از نمونه کیفی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» رونمایی شد و در ارتباط تصویری دیگری با اتاق تمیز صاایران از نمونه پروازی ماهواره سنجشی «طلوع ۳» رونمایی صورت گرفت.

همچنین برای نخستین بار برخی از تصاویر ماهواره سنجشی خیام که از نقاط مختلف ایران گرفته شده بود، به نمایش گذاشته شد.

ماهواره خیام، یک ماهواره سنجشی با دقت کمتر از یک متر است که در مرداد ماه به فضا پرتاب و در مدار قرار گرفته بود.

همچنین در این مراسم از محمدحسن انتظاری، سیدحسن شفتی و محمد سلیمانی یه عنوان پیشکسوتان صنعت فضایی ایران با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی و فرحی قائم مقام وزیر دفاع تقدیر به عمل آمد.

پیش از شروع این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه دستاوردهای فضایی که در حاشیه این مراسم برپا شده بود، بازدید کرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا