بین الملل

برنامه‌ریزی روسیه برای عملیات بزرگ در شرق اوکراین


فرماندار منطقه لوهانسک مدعی شده است که در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو در حال تقویت نیروی نظامی در شرق اوکراین برای راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، یکی از فرماندهان اوکراینی از تقویت قوای ارتش روسیه در شرق اوکراین خبر داد.

رسانه‌های اوکراینی به نقل از یکی از فرمانداران اوکراینی گزارش کردند، روسیه در آستانه یک حمله جدید که احتمالاً هفته آینده آغاز می‌شود، در حال اعزام نیروهای کمکی به شرق اوکراین است.

بر اساس این گزارش، اوکراین که از کمک‌های نظامی غرب ناامید است، پیش‌بینی می‌کند که مسکو در نزدیکی تاریخ 24 فوریه، به دلایل «نمادین» حمله‌ بزرگی را به اوکراین صورت دهد.

«سرهی گایدایی» فرماندار منطقه «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین تصریح کرد: «ما شاهد استقرار بیشتر و بیشتر نیروهای ذخیره (روسیه) در سمت خود هستیم. شاهدیم که تجهیزات بیشتری وارد (شرق اوکراین) می‌شوند».

وی ادامه دادک «آن‌ها مهماتی را وارد می‌کنند که با کارآیی متفاوت از قبل مورد استفاده قرار می گیرد-دیگر گلوله‌باران توپخانه‌ای نیست. آن‌ها به آرامی در حال ذخیره هستند و برای یک حمله تمام عیار آماده می‌شوند».

فرماندار لوهانسک در خصوص احتمال حمله گسترده روسیه در اوکراین گفت: «احتمالاً 10 روز برای جمع‌آوری ذخایر زمان می‌گذارند و بعد از 15 فوریه (26 بهمن ماه) هر زمانی می‌توانیم انتظار این حمله را داشت باشیم».

پیش از این «اولکساندر کوالنکو» یک تحلیلگر مسائل دفاعی اوکراینی مدعی شده بود که حمله جدید روسیه احتمالاً‌ از یکی از جهات منطقه شرق لوهانسک، منطقه دونتسک، زاپروژیا و شهر و بندر ماریوپل حمله خواهد کرد.

مقامات اوکراینی طی چند هفته گذشته درباره دور تازه تهاجم گسترده ارتش روسیه هشدار داده و خواستار ارسال تسلیحات بیشتر از طرف غرب برای مقابله با تهدیدات جدید هستند. 

«ناتالیا هامنیوک» رئیس مرکز هماهنگی امنیتی و دفاعی نیروهای جنوب اوکراین در یک برنامه تلویزیونی در این خصوص گفت که نشانه‌هایی از آمادگی روسیه برای تهاجمات جدید در جنوب اوکراین دیده می‌شود. 

وی در ادامه افزود: «نه تنها از زمین، بلکه از دریا و هوا روسیه در حال آماده سازی برای حمله است».

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا