دانش و فناوری

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل: مجوز واردات گلکسی S23 صادر و ثبت سفارش شده است

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد مجوز واردات گلکسی S23 صادر شده است. به گفته عبقری، ثبت سفارش این گوشی انجام شده و احتمالاً تا 72 ساعت دیگر گلکسی S23 در بازار ایران عرضه شود.

سامسونگ 12 بهمن ماه از گلکسی S23 و S23 پلاس رونمایی کرد و این گوشی‌ها به زودی در بازار ایران عرضه خواهند شد. «مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این باره به دیجیاتو گفت:

«مجوز واردات گلکسی S23 صادر و ثبت سفارش آن شروع شده است. فکر می‌کنم شاید تا 72 ساعت آینده این گوشی در سطح عرضه هم باشد و مشکلی وجود ندارد. تمام شرکت‌های واردکننده امکان واردات این گوشی را دارند و واردکنندگان ما جز در یک مورد، تمام کالاهایی که در سطح دنیا عرضه می‌شوند را با فاصله کمتر از 24 تا 48 ساعت وارد می‌کنند.»

او در پاسخ به سؤال دیجیاتو درباره هزینه رجیستری و قیمت پرچمدار جدید سامسونگ اظهار داشت هزینه رجیستری که برای عموم مطرح باشد، بحث مسافری است که خارج از حوزه انجمن واردکنندگان موبایل است. برای واردکنندگان نیز هزینه‌ها مشخص است که تعرفه 12 درصدی واردات برای گوشی بالای 600 دلار وجود دارد و ارز آن نیز ارز حاصل از صادرات است: «مطمئناً با توجه به سیستم‌های نظارتی در حوزه واردکنندگان، قیمت این گوشی قیمت متعارفی خواهد بود و بالا نیست.»

توضیحات عبقری درباره واردات <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s23'>گلکسی S23</a> به ایران

به گفته عبقری در حال حاضر ارز سایر گوشی‌های بالای 600 دلار هچمون S22 و آیفون 13 نیز از ارز حاصل از صادرات تأمین می‌شود. این ارز با بازار آزاد تا به امروز قیمتی حدوداً یکسان داشته و شاید حتی در مواردی بالاتر بوده است. موضوعی که بنابر سخنان وی موجب نوسان قیمت این گوشی‌های بالای 600 دلار در بازار می‌شود.

او در پاسخ به سؤال دیجیاتو درباره مشکلاتی که برای تأمین ارز واردات گوشی در ابتدای سال پیش آمده بود، گفت:

«از تیر ماه امسال قرار شد ارز گوشی بالای 600 دلار، با ارز حاصل از صادرات خود واردکنندگان تلفن همراه تأمین شود. ما در این مدت نسبت به این موضوع اعتراضمان را اعلام کردیم زیرا واردکنندگان ما عملاً کار بازرگانی واردات انجام می‌دهند. از همین رو از دولت‌مردان و بانک مرکزی خواستیم تا تمهیدی را در نظر بگیرند که با کمال احترام به تمامی صادرکنندگان، صادرکننده‌ها بتوانند ارز خود را در یک سامانه عرضه کنند و واردکنندگان از آنجا ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند. مثل آنچه که در سیستم ارز نیما شاهد هستیم.»

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با تأکید بر اینکه واردکنندگان آشنایی، دانش و توانمندی صادرات را ندارند معتقد است زمانی که این ابزارها را ندارند نباید به بحث صادرات ورود کنند: «با تغییر سیاست‌های بانک مرکزی امیدواریم این موضوع خیلی سریع‌تر محقق شود و بتوانیم ارز کالای بالای 600دلار را از یک سامانه مشخصی خریداری کنیم.»

رد شایعات درباره عدم واردات آیفون 14

پس از ممنوعیت واردات آیفون 14، برخی علت آن را قابلیت اتصال گوشی‌های جدید اپل به اینترنت ماهواره‌‌ای می‌دانند. موضوعی که به نظر می‌رسد در پرچمداران جدید سامسونگ نیز در دسترس است. پس چرا گوشی‌های سامسونگ برای واردات مجوز گرفتند؟ عبقری در پاسخ به این سؤال گفت: «این صحبت هیچ وقت رسمی اعلام نشد و ما آن را در خبرگزاری‌ها شنیدیم و تعجب کردیم. تا امروز 18 بهمن ماه، هیچ گونه مجوزی برای واردات مسافری و تجاری آیفون 14 صادر نشده است و برای همین واردات آن غیرقانونی است و ارتباطی به موضوع یاد شده ندارد.»

او در پاسخ به اینکه آیا تعاملی برای رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: «بحث تعامل زمانی مطرح است که برندها در ایران نمایندگی داشته باشند. در حال حاضر با وجود تحریم‌ها، هیچ برندی نمایندگی رسمی در کشور ندارد. پیگیری این موضوع باید از طریق برندها انجام شود و چون نمایندگی هم نیست پیگیری صورت نگرفته است. البته محصولات دیگر اپل و آیفون به کشور به راحتی وارد می‌شوند.»

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا