شهرستان ها

۱۵۹ نفر از بند زندان در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

شهرکرد_معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۱۵۹ زندانی که مشمول انواع عفو و تخفیف مجازات بودند از بند حبس رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، معاونان زندان‌های استان، اعضا شورای قضائی و جمعی از قضات دادسرا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شهرکرد، اردوگاه و کانون اصلاح و تربیت با زندانیان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند.

در آئین آزادسازی زندانیان که با حضور مقامات ارشد قضائی چهارمحال و بختیاری در اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد تعداد ۱۵۹ زندانی مشمول انواع، عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند و از بند حبس رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

علی‌اکبر گرجی در این آئین اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری استان، توسعه نظام آزادی و نظارت سامانه‌های الکترونیکی مدنظر قرار گرفته است و در سال جاری با رشد ۸۶ درصدی مواجه شده است و تا کنون ۵۴۰ نفر از این ارفاق بهره مند شده‌اند.

معاون اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری ۴ هزار و ۹۴۷ مورد مرخصی به زندانیان اعطا شده است که نسیت به مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشته است.

گرجی با قدردانی از تلاش‌های مددکاران و شوراهای حل اختلاف ادامه داد: در سال جاری ۹ نفر از محکومین قصاص نفس مورد عفو اولیای دم قرار گرفته و از زندان آزاد شدند.

وی از رشد بازدید قضات از زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد و عنوان کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک هزار و۱۴ مورد بازدید قضات و مقامات قضائی از زندان‌ها صورت گرفته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا