جامعه

هشتمین طرح ملی «مادران ارزش آفرین» در مشهد برگزار می‌شود

به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی؛

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از آغاز به‌کار هشتمین طرح ملی «مادران ارزش آفرین» در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه دژبرد اظهار کرد: طرح مادران ارزش آفرین در راستای توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان با رویکرد خانواده محوری به عنوان یکی از طرح‌های ثابت مرکز بانوان و خانواده ۱۹ بهمن در مشهد آغاز می‌شود.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی افزود: در همین راستا ۲۰۰۰ نفر از بانوان حاشیه شهر مشهد در این طرح در ۴ سطح دسته‌بندی شده‌اند و برای هر سطح اقداماتی تعریف شده است.

وی با اشاره به این دسته بندی ها گفت: دسته اول مادرانی هستند که تاکنون در زمینه ایجاد کسب و کار فعالیتی نداشته‌اند و به همین منظور برای آنها یکسری اقدامات انگیزشی تعریف شده است.

دژبرد استعدادیابی برای مادرانی که مهارت‌های خودآگاهی ندارند را در زمره اقدامات بخش دوم دانست و بیان کرد: دسته سوم هم مادرانی هستند که کارهای خرد را شروع کردند ولی نتوانستند به آن رونق دهند؛ به این افراد مشاوره‌هایی برای توسعه کارشان داده می‌شود.

به گفته مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، دسته چهارم نیز شامل مادرانی می‌شود که کارآفرین حرفه ای هستند؛ برای این افراد تبیین گفتمان حفظ کرامت زن و خانواده محوری صورت می‌گیرد و آنها به سه دسته قبلی جهت رونق کارشان کمک می‌کنند.

وی، با اشاره به ملی بودن این طرح، خاطرنشان کرد: در استان‌ها نیز این اقدام توسط کانون‌های خادمیاری بانوان و خانواده صورت گرفته که خروجی آن در نمایشگاه‌های فصلی به نمایش گذاشته می‌شود.

دژبرد ادامه داد: تاکنون ۷ دوره نمایشگاه طرح‌های خاتون برای ارائه محصولات و دستاوردهای بانوان کارآفرین برگزار شده که هشتمین دوره بصورت ملی از ۳۱ استان با عنوان رویداد ملی مادران ارزش آفرین با حضور ۱۵۰ بانوی کارآفرین که در همین فرایند کارآفرین شدند و برای بقیه بانوان نیز اشتغال ایجاد کردند در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی از ۱۹ بهمن تا ۲۶ این ماه برگزار می‌شود تا آنان دستاوردهای نوآورانه شأن را ارائه کنند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برگزاری افتتاحیه این طرح را چهارشنبه ۱۹ بهمن در سالن همایش‌های روابط عمومی آستان قدس رضوی، اعلام کرد و افزود: مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود و در کنار آن برنامه‌های جانبی از جمله بازدید از نمایشگاه، آموزش‌ها، همایش‌ها و مشاوره‌های کسب و کار نیز برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.

وی، بیان کرد: همایش مادران ارزش آفرین به این منظور است که بانوان کسب و کارهایی را دست بگیرند که با ویژگی‌های آنان و ایفای نقش‌های مادری و همسری آنها در خانواده بصورت خانواده محور باشد و کرامت زن در آن حفظ شده و در تولیدات آنها نوآوری و خلاقیت نیز اهمیت ویژه ای داشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا