سیاسی

گفتگوی تلفنی سرلشکر باقری با وزرای دفاع سوریه و ترکیه

در پی زلزله ویرانگر در مدیترانه صورت گرفت؛

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی با ارتشبد «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه از آمادگی اعزام تیم‌های پزشکی و امدادگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری طی تماس تلفنی با ارتشبد «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه از آمادگی اعزام تیم‌های پزشکی و امدادگر خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن همدردی و تسلیت به دولت و خانواده‌های جانباختگان شهروندان کشورهای دوست و برادر ترکیه و سوریه از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آسیب دیدگان و مجروحان حادثه نیز آرزوی سلامت و عافیت طلب کرد.

به گزارش مهر، شمار قربانیان و میزان خسارات زلزله شدیدی که بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند همچنان رو به افزایش است.

منابع خبری به نقل از مقامات ترکیه و مدیریت حوادث غیرمترقبه این کشور از افزایش شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به ۲۹۲۱ نفر خبر دادند. شمار مجروحان در ترکیه نیز تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام شده است.

وزارت بهداشت سوریه نیز از افزایش شمار جانباختگان زلزله در این کشور به ۷۴۶ نفر و مجروحان به ۱۴۴۸ نفر خبر داد. در همین حال، شبکه خبری الجزیره از افزایش شمار جانباختگان زلزله در سوریه به ۱۴۴۴ و مجروحان به ۳۵۳۱ نفر خبر داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا