اقتصاد

آن‌چه باید برای سفرهای نوروزی بدانید


سفر کردن یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین و جذاب‌ترین تجربه‌های بشر است. افراد برای سفر، گزینه‌های بسیار زیادی را پیش‌رو دارند و معمولا متناسب با زمان تعطیلات‌شان اقدام به سفر خواهند کرد. اما تعطیلات عید نوروز از آن دسته زمان‌هایی است که بیشتر مردم ایران برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

زیرا در این ایام عموم مردم کشور، به مدت یک الی دو هفته، تعطیل هستند و تصمیم دارند تا با مسافرت در تعطیلات عید تمام خستگی‌های یک سال را پشت سر بگذارند و با قوایی تازه سال جدید را شروع کنند. از سویی‌دیگر شروع سال جدید و زنده شدن طبیعت در جای‌جای ایران، بهترین فرصت برای گشت و گذار و بازدید از دیگر نقاط کشور را فراهم می‌کند. البته در سفرهای نوروز، باید مسائل مختلفی را رعایت کرد تا سفری خاطره‌انگیز و رویایی در این ایام داشته باشیم.

بنابراین در این بخش از مقاله می‌خواهیم، در خصوص نکاتی مهم و کاربردی برای مسافرت در عید صحبت کنیم تا سفری رویایی و به‌یاد ماندنی داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکاتی برای سفرهای نوروزی

در ایام نوروز تقریبا تمامی شهرهای ایران میزبان مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور به شهر دلخواه خود سفر کرده‌اند و یا حتی فرصتی است تا در تعطیلات به زادگاه خود بیایند و با اقوامشان دیداری تازه کنند. بنابراین در این ایام تقریبا تمامی شهرها شلوغ است و با جاده‌های پرترافیک مواجه هستیم. حال برای این‌که سفری خوش در ایام نوروز داشته باشید و با مشکلات خاصی روبه‌رو نشوید باید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، توجهی ویژه داشته باشید.

مشخص کردن مقصد قبل از حرکت

برای سفرهای نوروزی باید همه چیز با برنامه‌ریزی دقیق مشخص شود تا در زمان سفر با مشکل مواجه نشوید. بنابراین قبل از سفر باید مقصد نهایی خود را مشخص کنید. هم‌چنین نسبت به مسیر و مکان‌هایی که می‌خواهید در بین مسیر توقف داشته باشید، اطلاعات کاملی به دست آورید.

رزرو آنلاین اقامتگاه

یکی دیگر از مواردی که برای سفرهای نوروزی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، رزرو آنلاین اقامتگاه قبل از حرکت است. زیرا اگر اجاره اقامتگاه را موکول به زمانی کنید که به مقصد رسیده‌اید، ممکن است مکان مناسبی را پیدا نکرده و  صرفا برای این‌که جایی برای اسکان داشته باشید، مجبور شوید، مبلغ هنگفتی را پرداخت کنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم پس از این‌که مقصد خود را مشخص کردید و  قبل از حرکت، از یک از سایت گردشگری معتبر مانند سایت اتاقک، اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با شرایط و بودجه خود به صورت آنلاین رزرو کرده و آسوده خاطر سفر کنید.

همراه داشتن ملزومات سفر

حال نوبت به جمع آوری وسایل و بستن چمدان رسیده است. وسایلی که برای سفر آماده می‌کنید، رابطه مستقیمی با محل و نحوه سفرتان خواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید، در ایام عید، دما دچار نوسان بوده و شاهد باران‌های گاه و بیگاه هستیم، بنابراین بهتر است با خود لباس‌های بارانی، البسه گرم و چتر به همراه داشته باشید.

در ضمن فراموش نکنید که، در اوایل بهار، برای برخی از مناطق کشور زمستان هنوز تمام نشده  و احتمال بارش برف در تعطیلات نوروزی، وجود دارد و حتی گاهی اوقات، بارش برف، جاده‌ها را مسدود خواهد کرد. پس حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته باشید.

02

مشخص کردن تاریخ حرکت و زمان برگشت

همان‌طور که گفتیم برای سفرهای نوروزی باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و این قانون شامل تاریخ رفت و برگشت شما هم از مسافرت می‌شود. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید با هواپیما، قطار یا اتوبوس سفر کنید، باید بلیط رفت و برگشت خود را چند هفته قبل از سفر تهیه کرده تا از سفر باز نمانید.

برای سفرهای جاده‌ای هم تاریخی را برای حرکت و بازگشت  انتخاب کنید که افراد کم‌تر در آن زمان اقدام به سفر می‌کنند. مثلا ساعت‌های نزدیک به لحظه تحویل سال، از خلوت‌ترین زمان‌هایی است که برای حرکت مناسب است.

ساعت حرکت در سفر جاده‌ای

زمان حرکت برای سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز اهمیت بسیار زیادی دارد و در واقع باید زمانی را انتخاب کرد که با ترافیک جاده کمتر مواجه شوید. طبق تحقیقات انجام شده بهترین زمان حرکت در ایام نوروز ساعت 3 بامداد تا 5 صبح است، زیرا در این ساعات کمتر کسی وارد جاده شده و تا حدودی خود را از جاده‌های پرترافیک نجات می‌دهید.

راهنمای اجاره اقامتگاه از اتاقک

برای سفرهای نوروزی بهتر است که قبل از حرکت، اقامتگاه مورد نظر خود را از سایت اتاقک اجاره کنید. این کار بسیار راحت بوده و تنها با چند کلیک ساده امکان‌پذیر است. در ادامه مراحل رزرو آنلاین اقامتگاه از این سایت را توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا وارد سایت اتاقک شوید و در قسمت جستجوی سایت، نام شهری را که قصد سفر به آن دارید را وارد کنید تا اقامتگاه‌های اتاقک در آن شهر برای شما نمایش داده شود.
  • می‌توانید اقامتگاه‌ها را بر اساس بیشترین قیمت، کمترین قیمت و پیشنهاد اتاقک مرتب‌سازی کنید و بدین‌طریق با جستجوی هدفمند پیش بروید.
  • در زیر هر اقامتگاه، موقعیت مکانی، ظرفیت بر اساس تعداد نفرات و قیمت آن ذکر شده است. البته اگر می‌خواهید در خصوص گزینه مورد نظرتان، اطلاعات بیشتری کسب کنید، تنها کافی است، بر روی کارت هر یک از اقامتگاه‌ها کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به آن شده و در خصوص امکانات رفاهی آن اطلاعات جامعی را به دست آورید.

لازم به ذکر است در کنار اطلاعات هر یک از اقامتگاه‌ها می‌توانید، از نظرات دیگر مهمانانی که در این مکان اقامت کرده‌اند و هم‌چنین امتیازدهی آن‌ها مطلع شوید و در نهایت مطابق با بودجه و شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا