شهرستان ها

واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه نیوکاسل در گلستان آغاز شد

گرگان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: مرحله هفتم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی از تاریخ هفدهم بهمن ماه سالجاری و به مدت ۴۵ روز در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عبدالوند بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و بومی، اداره کل دامپزشکی استان گلستان با بکارگیری از توان نیروهای دولتی خود مرحله هفتم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را از تاریخ هفدهم بهمن ماه سالجاری و به مدت ۴۵ روز آغاز کرده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان افزود: نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری‌های طیور کشور مطرح است و به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی این طرح انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این عملیات با اولویت روستاهای کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می شود.

عبدالوند بیان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در طیور بومی و صنعت مرغداری به همراه دارد.

وی افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.

عبدالوند گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح و به منظور پوشش فراگیر و حداکثری طیور روستایی و در نتیجه افزایش ایمنی پرنده علیه بیماری مهلک نیوکاسل در سراسر استان، همکاری بخشداریها، دهیاریها و روستاییان با ادارات دامپزشکی و اکیپ های واکسیناسیون بسیار کمک کننده و تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که تاکنون ۶ طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور روستایی استان با فواصل حدود ۶ ماه اجرا و در هر نوبت بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا