اقتصاد

قشم با افتتاح پل خلیج فارس به کانون پیشران اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه پل خلیج فارس یک مجموعه شامل خط ریلی و آزادراه است که قشم را به کریدور شمال جنوب متصل می کند، تصریح کرد: با این اتفاق قشم به کانون پیشران اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد آشوری در مراسم از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس با اشاره به اینکه در بحث توسعه دنیا به این نتیجه رسیده است که توسعه باید براساس مباحث مربوط به توسعه انسانی صورت بگیرد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد یک تغییر رویکرد در بحث مناطق آزاد بودیم، به دلیل انحراف معیار از قانون مناطق آزاد این مناطق به حیات خلوت دولتها تبدیل شده بدند اما دولت سیزدهم این رویکرد را تغییر داد و مناطق آزاد امروز به حیات خلوت ملت تبدیل شده اند.

وی در این باره توضیح داد: ویژگی این حیات خلوت مشارکت جویی احساس رضایت امید به آینده و بازسازی اعتماد به عنوان هسته سخت سرمایه اجتماعی است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تاکید کرد: در شرایط کنونی نیازمندیم تلاشهای هدفمند را برای تقویت سرمایه اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.

آشوری با بیان اینکه جزیره قشم با توجه به پهنه استراتژیک آن باید به کانون توسعه تبدیل شود، گفت: متاسفانه روند توسعه این منطقه کند شده طی هفت سال گذشته پل خلیج فارس به دلیل تاخیر در تعیین شیوه تامین مالی متوقف شده بود این پروژه اواخر دولت دهم کلنگ زنی شده بود.

وی با یادآوری اینکه پل خلیج فارس یک مجموعه شامل خط ریلی و آزادراه است که قشم را به کریدور شمال جنوب متصل می کند، تصریح کرد: با این اتفاق قشم به کانون پیشران اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد: این پروژه پس از سه و نیم سال قرار است به بهره برداری برسد باید در این مدت زیرساختهای اتفاقات دیگر در قشم را فراهم کنیم امروز با لندی گرافت خودروها از بندرعباس به قشم منتقل می شوند و وقتی پل خلیج فارس افتتاح شود جمعیت کثیری از هموطنان وارد این جزیره می شوند که اگر زیرساختهای لازم را فراهم نکنیم ممکن است دچار چالشهایی شویم.

وی با اشاره به گلایه مردم از کمبود زیرساخت ها در جزیره قشم گفت: سال گذشته به دلیل ورود به انبوح جمیع به قشم شاهد بروز مشکلاتی در بحث تامین آب و ارتزاق مردم بودیم.

توقف هفت ساله مگاپروژه خلیج فارس به دلیل اعتبارات نبود

به گزارش تسنیم، همچنین در این مراسم منصور‌ آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به اینکه توقف هفت ساله ساخت پل خلیج فارس هب دلیل مباحث مربوط به اعتبارو پول نبود گفت: متاسفانه به دلیل عدم اعتقاد به پروژه و اختلافات بوجود امده مگاپروژه پل خلیج فارس چند سال متوقف شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز با همدلی بین مسئولان مربوطه عملیات اجرایی پروژه مذکور‌آغاز شده است تصریح کرد پل خلیج فارس یک پروگه محلی استانی و ملی نیست این یک طرح بین المللی است که به دست توانای جوانان و پیمان کار ایرانی ساخته خواهدشد. 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با تاکید براینکه پروژه های نیمه تمام باید به سرعت تکمیل شوند، اضافه کرد: چنانچه از پروژه پل خلیج فارس تحقیق و تفحصی صورت گیرد متوجه می شویم که میلیون ها دلار به دلیل عدم اجرای ان حیف و میل شده است. 

تولید 1000 مگاوات برق در جزیره قشم

به گزارش تسنیم، در این مراسم احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس نیز با اشاره به اینکه حدود هزار مگاوات در جزیره قشم تولید می شود گفت: این تولید به نوعی در جزیره حبس شده است باید بتوانیم از این ظرفیت برای کمک به کشور استفاده کنیم.

وی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل منطقه آزاد قشم درخصوص ساخت مسکن جوانان افزود: یکی از خواسته های مردم استفاده از خودروهای منطقه ازا دقشم در سرزمین اصلی است این حق مردم استان هرمزگان است که بتوانند از خدمات آمبولانس خودروهای سنگین و خودروهای عمومی(تاکسی) با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد قشم استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا