اقتصاد

امکان دریافت مجوز نظام روانشناسی برای ۴۰ هزار متقاضی

رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه ۴۰ هزار متقاضی برای دریافت مجوز روانشناسی هستند، گفت: قرار است جایگزین مصاحبه، نظارت های پسینی محکم و جدی انجام شود.

امیر سیاح رییس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در مورد نحوه صدور مجوزهای نظام روانشناسی گفت: در حال حاضر آزمونی گرفته نمی‌شود. 40 هزار متقاضی برای دریافت مجوز روانشناسی هستند که طی سال‌های اخیر به دلیل مصاحبه سختی که وجود داشت این مجوز صادر نمی‌شد.

وی افزود: براساس مصوبه هیئت مققرات‌زدایی این مصاحبه حذف شده است و به جای آن افراد  باید در یک دوره آموزشی شرکت کنند که این دوره نیز آزمون ندارد. در صورتی که افراد فوق‌لیسانس داشته باشند امکان دریافت این مجوز را خواهند داشت.

سیاح در ادامه گفت: قرار است جایگزین مصاحبه نظارت های پسینی محکم و جدی انجام شود. در حال حاضر تعهد گرفته می‌شود تا پروتکل‌های نظام روانشناسی از جانب افراد رعایت شود در غیر این صورت برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت صدور مجوز وکالت از جانب کانون وکلا گفت: از مسیر دیگری بجز مجلس در حال پیگیری موضوع هستیم.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا