سیاسی

نیکزاد: اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای تأمین قیر در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تخصیص یافته است


نایب رئیس مجلس گفت: در سال ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس، اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان براساس توافقی که بین وزارت نفت، دولت و مجلس اتفاق افتاده برای تأمین قیر مصوب کردند و در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد، پس از نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در رابطه با توزیع قیر در سالجاری، گفت: در بند (ز) تبصره یک قانون بودجه 1401 آمده است که اعتباری بالغ بر19 هزار میلیارد تومان بابت حواله قیر به 7 دستگاه اجرایی اعم از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نوسازی مدارس، منابع طبیعی، بسیج، سازمان دهیاری و شهرداری‌های و شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود.

وی افزود: این 19 هزار میلیارد تومان باید بابت وکیوم باتوم داده شود و قیمت آن نیز مشخص است و البته نرخ تبدیل وکیوم باتوم به قیر هم مشخص است که این یک کار بسیار مطلوبی بوده و از اقدام انقلابی وزیر نفت نیز در این خصوص تشکر می‌کنم؛ لذا در سطح کشور به دستگاه‌های مختلف این قیر اختصاص داده شد و جلسات متعددی هم برای پیگیری اجرای این موضوع برگزار شده که تقریبا بیش از 75 درصد از این 19 هزار میلیارد تومان تاکنون عملیاتی شده است.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: خوشبختانه بخشی از افتتاح‌هایی که در این روزها در سطح کشور مشاهده می‌کنید مرتبط به همین اقدام نمایندگان مجلس است که موضوع اختصاص قیر را در لایحه بودجه 1401 تصویب کردند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: در سال 1402 هم نمایندگان مجلس در کمیسیون انرژی، عمران و برنامه بودجه اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان براساس توافقی که بین وزارت نفت، دولت و مجلس اتفاق افتاده برای تأمین قیر مصوب کردند و در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید و ترکیب آن نیز همان 7 دستگاه مذکور است و این کار ارزشمند در جهت عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد چرا که این اقدام برای آسفالت راه‌های روستایی، جاده‌ها، نوسازی مدارس و … صورت می‌گیرد.

نیکزاد گفت: اختصاص قیر رایگان نیز از زمانی انجام گرفت که ما وارد مجلس شدیم و البته نظارت جدی هم بر این موضوع صورت پذیرفته است و انشاءالله برای سال 1402 هم  25 هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، بنابراین انتظار می‌رود وزارت نفت در سال آینده از همان ابتدای سال آینده قیر را به دستگاه‌های مختلف اختصاص دهد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا