شهرستان ها

حمایت از سیاست دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و برقراری عدالت

اردبیل- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: صندوق کارآفرینی امید سیاست دولت سیزدهم را در حوزه اشتغالزایی و پیشتیبانی از طرح‌های خرد و کوچک با محور نگاه عادلانه مد نظر قرار داده است.

طهماسب فرهنگ در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان اردبیل و به میمنت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۶۸۲ طرح با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد تا فرصت اشتغال ۹۵۵ نفر در این طرح‌های اقتصادی فراهم آید.

وی حجم سرمایه‌گذاری انجام شده را بالغ بر یک‌هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کل پرداختی صندوق برای یک‌هزار و ۲۴۶ طرح بوده که اشتغال مناسبی را در مناطق شهری و روستایی و بین کارآفرینان زن و مرد به همراه داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم این صندوق در بخش کشاورزی ۳۶۸ طرح را با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۴۶۹ میلیارد ریال مورد حمایت قرار داده است.

فرهنگ افزود: این حمایت‌ها در بخش صنعت از ۸۲۶ طرح و با سرمایه‌گذاری ۸۳۳ میلیارد ریال بوده و در حوزه خدمات نیز برای ۴۸۵ طرح، ۶۳۰ میلیارد ریال منابع پرداخت کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این طرح‌ها، در حوزه وام ضروری و معیشت نیز ۷۱۲ مورد پرداختی را داشتیم که رقمی معادل ۸۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرهنگ مجموع اشتغال انجام شده در ۱.۵ سال اخیر را ۲ هزار و ۱۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در دولت سیزدهم در مجموع برای ۲ هزار و ۳۹۱ طرح و یا حوزه ضروری و معیشت تسهیلات پرداخت کرده که مبلغ آن بالغ بر ۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری نیز از طرح‌های اشتغال‌آفرینی خرد، کوچک و متوسط در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات حمایت شده که مجموع طرح‌های مورد حمایت این صندوق یک‌هزار و ۲۳ مورد بوده است.

فرهنگ تسهیلات پرداختی را برای این طرح‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی بالغ بر یک‌هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۹۹ مورد تسهیلات ضروری و معیشت نیز به متقاضیان پرداخت شده که رقم آن ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل بیان کرد: ارقام اعلام شده در حوزه اشتغال بدون شبهه و انحراف است و ما از طریق سامانه رصد و نظارت میدانی، سعی می‌کنیم طرح‌های مورد نظر را که به مرحله اجرا رسیده، مورد پیگیری و نظارت قرار دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا