جامعه

خزعلی: امام خمینی(ره) پایه‌گذار جایگاه زنان در جمهوری اسلامی است


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تقدیر از بانوان کارگر گروه شستا عنوان کرد: ارزشمندی جایگاه زن در کشور موهبتی است که توسط حضرت امام (ره) پایه گذاری شد و این ودیعه باید به درستی ماندگار و اجرایی شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ انسیه خزعلی در مراسم تقدیر از بانوان کارگر گروه شستا با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی است که یاد امام و شهدایی که انقلاب را برای ما ارمغان آوردند را گرامی بداریم، گفت: ما در چارچوب فرموده های حضرت امام و آرمانهای انقلاب اسلامی وظیفه رفع محرومیت ها و ارتقای رفاه جامعه را بر عهده داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: کاهش میزان بازماندگی از تحصیل در میان دختران ، افزایش فارغ تحصیلی از دانشگاه، رشد دانش آموختگان دختر در مقایسه با پسر، رشد چشمگیر حضور دختران در عرصه اشتغال و اقتصاد همه گواه این است که انقلاب اسلامی توانسته با ایجاد فضای امن، سلامت جسمی و روانی و شرایط پشتیبان حامی و مدافع حضور بانوان در جامعه باشد.

این مسئول با تاکید براینکه بسیاری از شعارها و وعده های روی زمین مانده دولتهای قبل توسط دولت سیزدهم اجرایی شد، تصریح کرد: افزایش میزان سلامت و بهداشت، بیمه درمان ناباروری، بیمه خاص زنان و خانواده مانند بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی و بیمه فرزندان تا پایان 5 سالگی و بیمه زنان دارای 3فرزند در روستاها در دولت سیزدهم محقق شد و شعاری بود که در دولتهای قبل داده شد اما در دولت سیزدهم محقق شد‌.

دکتر خزعلی با بیان اینکه گفته شد اما بر زمین مانده در بخش حکمرانی و حاکمیت نیاز است برای حضور بیشتر زنان کار کنیم، عنوان کرد: باید در تصمیم‌گیری ها و تصمیم سازی ها از حضور زنان نخبه و متحصص بیشتر استفاده شود و عرصه های مزیت دار زنان به عنوان اولویت لحاظ شود؛ توانایی انجام همزمان چند کار، دقت بالا در امور، پاکدستی و ظرافتهای کار از جمله عرصه های مزیت ‌دار در زنان است که امیدواریم در شرکتهای زیرمجموعه وزارت کار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارائه الگوی جدید از زن مسلمان ایرانی با نقشهای چندگانه در خانه و جامعه جزو وظایف ماست که در تلاش هستیم در نظامواره شغلی این نقشها را بطور ویژه لحاظ کنیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا