بین الملل

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره افزایش شدید فقر در نوار غزه

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطین اعلام کرد که شرایط انسانی در نوار غزه روز به روز وخیم تر و به تعداد فقرا افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطین با صدور بیانیه ای عنوان کرد: در حال حاضر ۱.۲ میلیون نفر در نوار غزه نیاز به کمک های فوری و ضروری دارند و هر روز به تعداد فقرا در این منطقه افزوده می شود.

بر اساس اعلام این نهاد بین المللی، تداوم محاصره نوار اغزه توسط رژیم صهیونیستی بر بخش های مختلف از جمله مدارس، بیمارستان ها و ارائه خدمات عمومی به شهروندان تاثیر گذاشته است.

همچنین دیده بان اروپایی – مدیترانه ای حقوق بشر اعلام کرد که حدود یک و نیم میلیون نفر از جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری نوار غزه به خاطر محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی در شرایط ناگوار و در فقر به سر می برند.

گفتنی است، ۸۰ درصد ساکنان نوار غزه از موسسات بین المللی و جمعیت های خیریه کمک دریافت می کنند اما همین کمک ها نیز به دلیل تعطیلی گذرگاه ها و ممانعت از ورود کاروان های امدادرسانی به غزه کاهش یافته و در نتیجه آن فقر و بیکاری به بالاترین حد رسیده است به گونه ای که ۴۰ درصد ساکنان غزه در نهایت فقر بسر می برند و نرخ بیکاری نیز به بیش از ۴۵ درصد رسیده است.

بخش بهداشت غزه نیز طی این سالها وضعیت نابسامانی را تجربه کرده است به گونه ای که بیش از ۳۰ درصد اقلام دارویی و ۴۰ درصد تجهیزات و لوازم پزشکی وزارت بهداشت به اتمام رسیده است و از سوی دیگر بحران برق نیز یکی از مهم ترین مشکلاتی است که محاصره تحمیلی بر غزه باعث آن بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا