بین الملل

از هیچ تلاشی برای امدادرسانی به زلزله زدگان دریغ نخواهیم کرد

نجباء اعلام کرد؛

سخنگوی رسمی و رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام‌ هایی جداگانه ضمن تسلیت به ملت‌های سوریه و ترکیه، برای امدادرسانی به زلزله‌ زدگان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نجباء، مهندس «نصر الشَمَّری» با اشاره به رابطه خونی مردم عراق و سوریه، کمک ‌رسانی را وظیفه ‌ای اخلاقی، انسانی و اسلامی دانست و از اقدام دولت عراق و سازمان بسیج مردمی برای ارسال محموله‌های امدادی تقدیر کرد.

وی در عین حال از ملت عراق که از حیث کرامت و شجاعت زبانزد هستند درخواست کرد تا همه ظرفیت‌های خود را برای یاری‌رسانی به کشور دوست و همسایه فعال کنند.

شیخ «علی الاسدی» نیز با ابراز اندوه عمیق از حادثه ناگوار زلزله، برای قربانیان طلب رحمت، برای مجروحان طلب شفا و برای مفقودان آرزوی سلامتی کرد.

وی همچنین با تشکر از نیروهای حشد شعبی و دولت عراق، تأکید کرد: در این اوضاع رنجبار از هیچ کوششی برای مساعدت و پشتیبانی دریغ نخواهیم کرد.

همچنین، سازمان حشد شعبی عراق اعلام کرد که تیم مهندسی و گروه های پزشکی این سازمان را برای کمک به زلزله زدگان سوریه به این کشور اعزام کرده است.

شبکه «المیادین»، نیز به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که تیم‌ های مهندسی نظامی حشد شعبی برای کمک و آواربرداری به سوریه اعزام شده ‌اند.

برخی منابع نیز اعلام کردند که تیم‌ های پزشکی حشد شعبی برای کمک به زلزله ‌زدگان وارد شمال سوریه شده ‌اند.

گفتنی است، زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بامداد دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

این زمین ‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس ‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا