شهرستان ها

عدالت و تعالی نظام سلامت ۲ مؤلفه وزارت بهداشت است

سنندج- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه سلامت در دولت تدوین شده و دو مؤلفه مهم عدالت و تعالی نظام سلامت از اهداف این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر سه شنبه و در جریان سفر به کردستان در جلسه شورای اداری استان در سنندج، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های شگرف در حوزه سلامت است.

وی افزود: قبل از انقلاب ایران یک کشور وابسته و وام دار آمریکا و خارجی‌ها بود که هیچ گونه پیشرفت و رشدی نداشت و کشور در حوزه سلامت بسیار عقب افتاده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر اینکه بعد از انقلاب پیشرفت و توسعه در حوزه بهداشت و درمان بسیار گسترش یافت: بیان کرد: خوشبختانه اکنون جمهوری اسلامی در تمامی شاخص‌های سلامت طبق آخرین آمار کشوری بسیار توسعه یافته است.

عین اللهی گفت: نیروهای فداکار و علمی وزارت بهداشت یکی از شاخص‌های اقتدار جمهوری اسلامی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امروز نه تنها در حوزه سلامت نیازها و مشکلات خود را برطرف می‌کنیم بلکه برای کشورهای همسایه نیز به عنوان مرجع معتبر درمان محسوب می‌شویم.

عین اللهی گفت: خوشبختانه برنامه سلامت در دولت اخیر تدوین شده و دو مؤلفه مهم برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت از اهداف این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان کرد: همه امکانات و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی باید در کل کشور تقسیم و از استعدادهای مختلف نیروها استفاده نمائیم و محل تعالی در کل کشور ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی نوین از نیازهای کردستان دانست و گفت: با روش‌های نوین و با تعالی نظام سلامت می‌شود درمان را تسریع داد و تنها نقطه اتکا دارو نیست و رشد نظام سلامت هم مختص دانشگاه‌های مرکز کشور نیست و منبع و محل تعالی استان‌هایی مانند کردستان می‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامت ایران در منطقه و جهان با وجود تحریم و شرایط اقتصادی، به واسطه وجود نیروهای دانشمند و عالم کم نظیر است.

عین الهی افزود: تلاش برای تحقق عدالت برای این است که امکان درمان، تحصیل و آموزش افراد در هر منطقه‌ای که هستند فراهم شود و افتتاح ۲۷ طرح حوزه سلامت در کردستان نشان از این تلاش برای توسعه عدالت سلامت است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: کردستان در زمینه دانشکده داروسازی حمایت می‌شود تا در آموزش و تولید این دانشکده موفق عمل کند و این نیازمند کمک نمایندگان مجلس نیز هست تا استان خودکفا شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا