بین الملل

فیصل مقداد: تحریم ها علیه سوریه باعث تشدید فاجعه شده است

در گفتگو با المیادین:

وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با المیادین تاکید کرد: آنچه باعث تشدید اوضاع زلزله زدگان سوریه می شود این است که دمشق همزمان با این بلای طبیعی با تروریسم و حامیان آن نیز مبارزه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در گفتو با شبکه المیادین اعلام کرد: فاجعه عظیم است و آنچه باعث تشدید اوضاع سوریه می شود این است که دمشق همزمان با این بلای طبیعی، با تروریسم و حامیان آن نیز مبارزه می کند.

وی افزود: بشار اسد رئیس جمهور سوریه دستور داده است تا امکانات دولتی در اختیار نیروهای امداد و نجات قرار گیرد، همه بیمارستان های این کشور برای مداوای مصدومان زلزله بسیج شده اند. از سفرای کشورهای مختلف خواستار حمایت از سوریه برای مقابله با این فاجعه شدیم.

فیصل مقداد اظهار داشت: کشورهای زیادی به سوریه کمک ارسال کرده اند و از رهبران کشورهایی که برای تسلیت و اعلام آمادگی جهت کمک تماس گرفتند، قدردانی و تشکر می کنیم. شرایط بسیار دشوار است و ما نیاز به کمک داریم.

وزیر خارجه سوریه گفت: در حال حاضر ارسال کمک از اروپا نیاز به درخواست و بروکراسی ندارد و طبق قوانین بین المللی تحریم ها شامل کمک های انسانی نمی شود.

این مقام سوری اضافه کرد: عناصر مسلح همه امکانات سوریه را تخریب کردند و تحریم های آمریکا ما را از هر چیزی از جمله خرید دارو محروم کرده است، ما خطاب به بایدن می گوییم، آیا دولت سوریه گذرگاه ها را برای ورود کمک های انسانی به مناطق تحت کنترل عناصر مسلح باز نکرد؟!

وی تاکید کرد: دولت سوریه اجازه ورود کمک های انسانی به همه مناطق را می دهد به شرطی که این کمک ها در اختیار عناصر تروریستی قرار نگیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا