شهرستان ها

کاروان «راهیان نور» بهترین بستر انتقال پیام شهدا است

اردبیل- معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: اردوهای «راهیان نور» به مقصد مناطق عملیاتی جنوب و غرب شایسته‌ترین بستر در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش عطایی عصر سه‌شنبه در آئین تجلیل از منتخبان جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در اردبیل اظهار کرد: نسل جوان و نوجوان ما از زوایای مختلف هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن بی‌اطلاع است که ما در کنار کتب درسی باید به شکل حضوری و در قالب کاروان‌های «راهیان نور» آنها را با مفاهیم جهاد، ایثار، شهادت و سلحشوری رزمندگان اسلام آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش از اسفندماه اعزام کاروان «راهیان نور» آغاز خواهد شد تا با حضور نسل جوان و نوجوان در این مناطق، تجدید بیعت با شهدا و انتقال مواریث ارزشمند ایام هشت سال دفاع مقدس به شکل شایسته انجام شود.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: جهاد و شهادت فرهنگ غنی و پرباری است که تکیه بر آن می‌تواند جامعه را از آسیب‌های مختلف در امان نگه دارد و ضروری است خانواده‌ها در کنار معلمان و مربیان پرورشی و آمادگی دفاعی، بستر و زمینه آشنایی بیشتر نوجوانان را با این گنجینه عظیم فراهم کنند.

عطایی افزود: در قالب جشنواره «رهاورد سرزمین نور» بیش از ۱۲ هزار اثر ارزشمند هنری به ابتکار نوجوانان به دبیرخانه این جشنواره در سپاه اردبیل ارسال شد تا در بخش دل‌نوشته، عکس، مستند و کلیپ از برترین آثار تجلیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا در قالب این آثار هنری زیباترین لحظات و تصاویر دلدادگی و دلبستگی جوانان به این سفر معنوی به تصویر و قلم آورده شده و بستر ثبت این آثار در طول تاریخ نیز به شکل شایسته مهیا شود.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با راهکارهای مناسب به ویژه زبان هنر و رسانه بتوانیم دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ۴۴ سال مجاهدت بی‌دریغ مسئولان و دلسوزان نظام اسلامی را در حیات طیبه انقلاب به رخ نسل آینده کشیده و زمینه آشنایی بیشتر آنها را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره «رهاورد سرزمین نور» با اعطای لوح سپاس و هدایایی قدردانی و تجلیل شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا