شهرستان ها

تسهیل‌گری ویژه در حمایت از طرح‌های اقتصادی

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: طرح‌های اقتصادی در کنار حمایت و پشتیبانی، در مراحل صدور مجوز از تسهیل‌گری ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در خلخال اظهار کرد: در هفتمین روز از دهه فجر، ۶۸ طرح عمرانی و ۹ طرح اقتصادی به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها ۳۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی از آغاز عملیات احداث بزرگترین کشتارگاه طیور در جنوب استان خبر داد و تصریح کرد: این کشتارگاه با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ۲ سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی ۳۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل طرح‌های اقتصادی را تحول‌آفرین در منطقه خلخال عنوان کرد و گفت: در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه گلخانه‌ها، طرح‌های صنعتی، معدنی و گردشگری پروژه‌های مهم و اساسی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها فرصت اشتغال پایدار برای جوانان منطقه فراهم می‌آید.

عبداللهی افزود: به مناسبت دهه فجر ۹ طرح اقتصادی در شهرستان خلخال با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید تا اشتغال ۱۲۵ نفر را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این طرح‌ها، در شهرستان خلخال هشت طرح دانشگاه علوم پزشکی اعم از سی. تی. اسکن، ماموگرافی و ان. آی. سی.یو به بهره‌برداری رسید که هزینه‌کرد خرید این تجهیزات و راه‌اندازی امکانات هشت میلیارد تومان بوده است.

عبداللهی اضافه کرد: بر اساس سیاست دولت حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزا و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مناطق محروم با نگاه عادلانه مد نظر است و امیدواریم در سال‌های آینده طرح‌های اجرایی برای جلب رضایت مردم بیش از گذشته توسعه یافته و افزون شود.

وی از اجرای طرح تحول اقتصادی استان بر مبنای طرح‌های اولویت‌دار خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و خدمات فرصت تحول خوبی را فراهم کرده و به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: ضروری است تا با یک نگاه درست و واقع‌بینانه در کنار افزایش سرانه درآمدی مردم، سایر شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی را ارتقا دهیم تا بهبود زندگی مردم را به عینه شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا