بین الملل

رئیس‌جمهور چچن: جنگ اوکراین تا آخر 2023 با پیروزی روسیه پایان می‌ِیابد


رئیس منطقه خودمختار چچن معتقد است جنگ در اوکراین به زودی و با پیروزی روسیه و «به زانو در آمدن غرب» پایان می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمضان قدیروف»، رئیس منطقه خودمختار چچن که نیروهایش در اوکراین برای روسیه می‌جنگند پیش‌بینی کرد، جنگ اوکراین تا پایان سال جاری میلادی و با پیروز شدن قوای روسیه پایان خواهد یافت.

نشریه «نیوزویک» نوشت، قدیروف به رغم اینکه انتقاداتی را به فرماندهان نظامی روسیه و برخی جوانب عملیات نظامی کرملین در اوکراین وارد کرده، تاکید کرد، روسیه در پایان این جنگ که «تا پایان سال جاری میلادی» رقم می‌خورد پیروز خواهد شد و کشورهای اروپایی «به اشتباه بودن اقداماتشان پی خواهند برد.»

او در یک مصاحبه بیان کرد: «غرب به زانو  درخواهد آمد، و طبق معمول، کشورهای اروپایی مجبور خواهند شد در همه حوزه‌ها با فدراسیون روسیه همکاری کنند. هیچ نتیجه دیگری غیر از این وجود نخواهد داشت و نباید وجود داشته باشد.»

قدیروف این ارزیابی خود را در مصاحبه‌ای با «احمد دادایف»، یک وزیر دولت چچن که در رسانه‌های روسیه انعکاس یافت مطرح کرد.

همچنین قدیروف در مطلبی که در کانال خود در پیام‌رسان «تلگرام» منتشر کرد، لهستان را به دلیل حمایتش از کی‌یف تهدید کرد. او نوشت، دولت ورشو منابع نظامی خودش را به انتها رسانده است و همچنین نوشت، «چه می‌شود اگر روسیه بعد از جنگ اوکراین شروع به نازی زدایی و غیرنظامی کردن کشور بعدی کند؟»

پیش از این کرملین یکی از اهداف عملیات نظامی در اوکراین را «نازی زدایی» این کشور خوانده بود.

قدیروف همچنین بیان کرد، روسیه می‌تواند به برگزاری یک همه‌پرسی استقلال در منطقه «سیلسیا» در لهستان «که یک وضعیت مستقل ویژه کسب کرده» کمک کند.

اواخر دی ماه، رئیس منطقه خودمختار چچن گفته بود جنگ کنونی در اوکراین، با توجه به اتحاد دشمنان روسیه، جنگ جهانی سوم است.

او در سخنرانی گفت: «اگر در نظر بگریم که دشمنان روسیه کاملا با یکدیگر متحد شده‌اند، این بدان معناست که جنگ در اوکراین، جنگ جهانی سوم است.»

رئیس چچن بیان کرد: «اگر به اوضاعی که در کشورهای اروپایی است بنگریم شاهد تظاهرات و مشکلات هستیم و مردم این کشورها، سران و رهبران خود را طرد می‌کنند حال آنکه ما کسی را طرد نمی‌کنیم و اوضاع آرامی داشته و مشکلی نداریم و رئیس جمهور روسیه نشست‌ها و دیدارهای خود را به صورت طبیعی انجام می‌دهد.»

پایان پیام

 

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا