بین الملل

خیز رژیم صهیونیستی برای احداث 9 هزار واحد مسکونی در شمال فلسطین اشغالی


کابینه جدید رژیم موقت صهیونیستی قصد دارد در قالب یک طرح اشغالگرانه دیگر، ۹ هزار واحد مسکونی در نزدیکی اردوگاه قلندیا فلسطین احداث کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه جدید رژیم موقت صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در حال پیشبرد طرحهای اشغالگرانه جدید در شمال فلسطین اشغالی است.

پایگاه خبری الهدهد گزارش داد، طرح جدید صهیونیستها، احداث یک شهرک صهیونیستی در اراضی فرودگاه قدیمی قدس است که صهیونیستها از آن تحت عنوان فرودگاه «عطروت» یاد می‌کنند. این فرودگاه در نزدیکی اردوگاه قلندیا قرار دارد.

بر اساس این طرح، صهیونیستها ۹ هزار واحد مسکونی در این منطقه احداث خواهند کرد و بیشتر آن را به «حریدیها» واگذار خواهند کرد.  پیروان فرقه‌ حریدیم دارای افکار بسیار خطرناکی هستند و طبق آخرین آمارهای رسمی صهیونیستی، جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر دارند. کابینه نتانیاهو برای راضی نگهداشتن اعضا این فرقه سرعت مصادره زمین‌های فلسطینیان را افزایش داده است.

کابینه نتانیاهو در حال پیشبرد این طرح اشغالگرانه است که تا حدودی دچار اختلاف شده است؛ زیرا کابینه‌های صهیونیست از سه دهه پیش تا کنون، از گسترش شهرکهای صهیونیستی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ منع شده بودند.

به گزارش الهدهد، آمریکا نیز فشارهای محدودی به نتانیاهو وارد می‌کند تا «از احداث این شهرک جلوگیری کند؛ زیرا ارتباط بین محله‌های عرب‌نشین را قطع می‌کند و به هر گونه حل‌وفصل سیاسی خدشه وارد خواهد کرد».

این طرح سال گذشته نیز مطرح شده بود، ولی به خاطر نقشه‌برداری به تعویق افتاد. هفته گذشته اما نتانیاهو و سایر هم حزبیهای وی، این طرح را به پیش بردند و حتی از منطقه‌ای که قرار است این شهرک احداث شود، بازدید کردند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا