بین الملل

آسیب زلزله به ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی در سوریه

حداقل ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی تحت تأثیر زلزله مرگبار ترکیه قرار گرفته اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که حداقل ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی تحت تأثیر زلزله ویرانگر ترکیه قرار گرفته اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین ۲.۷ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای کمک به فلسطینی‌هایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته اند، درخواست کرده است.

«تامارا الریفای»، مدیر روابط خارجی و ارتباطات آنروا در سوریه در بیانیه‌ای در این وب‌سایت گفت: «به عنوان یک درخواست فوری: آنروا برای حمایت از حدود ۵۷۰۰۰ پناهجوی فلسطینی آسیب دیده از زلزله در سوریه به ۲.۷ میلیون دلار آمریکا نیاز دارد.»

وی با بیان اینکه حدود ۴۳۸ هزار پناهجوی فلسطینی در ۱۲ اردوگاه در سراسر سوریه زندگی می‌کنند و حدود ۶۲ هزار پناهجو در چهار اردوگاه و اطراف دمشق زندگی می‌کنند، افزود: ۹۰ درصد آنها به دلیل زلزله نیازمند کمک هستند.

روز دوشنبه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر همراه با چندین پس لرزه قوی و به دنبال آن زمین لرزه دیگری، بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و هزاران خانه را واژگون کرد و بیش از ۶ هزار نفر را در هر دو کشور کشت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه فلسطین، ۶۲ فلسطینی در اثر زمین لرزه جان خود را از دست داده اند.

همچنین این زمین لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا