بین الملل

اظهارنظر هماهنگ مقامات آمریکایی و آلمانی درباره زلزله ترکیه

وزیرخارجه آمریکا و معاون صدراعظم آلمان حمایت خود را از ترکیه پس از زلزله بزرگ اخیر اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، وزیرخارجه آمریکا و معاون صدراعظم آلمان حمایت خود را از ترکیه پس از زلزله بزرگ اخیر اعلام کردند.

آنتونی بلینکن در این ارتباط مدعی شده است که ایالات متحده و آلمان بسیار سخت تلاش می‌کنند تا از ترکیه و سوری‌ها در زمانی که به کمک نیاز دارند، حمایت کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان، روز سه‌شنبه پیش از یک دیدار مشترک حمایت خود را از ترکیه و سوریه اعلام کردند.

بلینکن پیش از دیدار با هابک در وزارت امور خارجه مدعی شد: «هر دوی ما به شدت تحت تأثیر تصاویری هستیم که از ترکیه و سوریه می‌بینیم و از زلزله هولناکی که این کشورها در چند روز گذشته تجربه کردند، بسیار نگرانیم.»

بلینکن گفت: «ما تصاویر ساختمان‌های فروریخته را می‌بینیم. ما مردم را می‌بینیم – خوشبختانه، برخی هنوز زنده از آوارها بیرون کشیده می‌شوند، ولی کودکان رنجی باورنکردنی دارند.»

دیپلمات ارشد آمریکایی با ادعای اینکه بیش از ۱۵۰ پرسنل جستجو و نجات در ترکیه مستقر شده اند، گفت که ایالات متحده و آلمان به سختی کار می‌کنند تا از ترکیه زلزله زدگان حمایت کنند. او گفت که ایالات متحده از طریق شرکای بشردوستانه خود به مردم سوریه کمک می‌کند.

در این نشست همچنین، هابک که وزیر امور اقتصادی و اقدامات اقلیمی آلمان به شمار می‌رود، گفت که هزاران نفر در زلزله ترکیه جان خود را از دست داده اند. وی افزود: این فاجعه و وضعیت واقعی است که اکنون باید در آن کمک کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

فوات اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین لرزه‌های ویرانگر روز دوشنبه در جنوب ترکیه به ۵۸۹۴ نفر رسیده است.

اوکتای در یک نشست خبری تعداد مجروحان زمین لرزه‌های مهیب که مرکز آن در استان قهرمان مرعش بود را ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر اعلام کرد. این زمین لرزه‌ها سوریه همسایه جنوبی ترکیه را نیز تحت تأثیر قرار داده است و در آنجا نیز بیش از ۲ هزار نفر جان خود را تا کنون از دست داده اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا