شهرستان ها

کارتن‌ خواب‌های اصفهان خانه دار شدند

اصفهان- بهره برداری از مرکز جامع توانمندسازی اصفهان پس از سال‌ها فراز و نشیب و همچنین افتتاح ۶۰ کیلومتر راه جدید در استان از جمله دستاوردهای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب دراصفهان است.

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها- چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی و مردم محور جمهوری اسلامی می‌گذرد و هر ساله به پاس رشادت‌های جوانان انقلابی آن دوران پیشرفت‌ها و توسعه به دست‌آمده را برای جوانان امروزی بیان می‌کنند تا با تبیین صحیح بتوانند جایگاه کشور و هویت واقعی خود را درک کنند. به لطف ایام دهه فجر هر دستگاه و سازمانی خود را موظف می‌داند تا این مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه دهد و به ایرانی آباد و سربلند جامه عمل بپوشاند.

افتتاح مرکز جامع توانمندسازی اصفهان پس از سال‌ها فراز و نشیب

یکی از اقدامات شاخص شهر اصفهان در ایام دهه فجر که پس از مدت‌ها به ثمر نششست، افتتاح مرکز توانمندسازی استان به منظور اسکان کارتن خواب‌ها و ارائه خدمات اجتماعی است. سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آئین افتتاح مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان با تأکید بر فراهم کردن زمینه برای بازگشت معتادان درمان یافته به جامعه، گفت: در دین مبین اسلام، نجات یک نفر برابر با نجات همه مردم قلمداد شده است، از این رو بازگشت فرد درمان شده از دام اعتیاد به جامعه، نیازمند مشارکت همه نهادهای ذی ربط و دستگاه های متولی است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم همه تلاش‌ها، بخش هایی از فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی نواقصی داشته، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چنانکه باید به موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر نپرداخته‌ایم.

بهره برداری از ۶۴ طرح در شهرستان گلپایگان

مراسم افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر شهرستان گلپایگان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از دیگر برنامه‌هاست. حضور در کارخانه شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و بازدید از طرح مراحل ساخت بزرگترین سردخانه این شرکت لبنیاتی، افتتاح پروژه گلخانه ۱/۵ هکتاری کشاورزی ساجدی در جاده خم پیچ، بازدید از پروژه تعریض و دو بانده نمودن انتهای خیابان سید مصطفی خمینی شهرگوگد با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال، افتتاح پروژه سنگ فرش و بهسازی سیدالسادات، افتتاح پارکینگ طبقاتی توسط شهرداری گلپایگان و با همکاری بخش خصوصی و سر درب بازار گلپایگان از برنامه های معاون هماهنگی امور اقتصادی در این شهرستان بود.

گفتنی است؛ ۶۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۵ میلیارد تومان با حضور معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در شهرستان گلپایگان افتتاح شد در جاده خم پیچ، بازدید از پروژه تعریض و دو بانده نمودن انتهای خیابان سید مصطفی خمینی شهرگوگد با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال، افتتاح پروژه سنگ فرش و بهسازی سیدالسادات، افتتاح پارکینگ طبقاتی توسط شهرداری گلپایگان و با همکاری بخش خصوصی و سر درب بازار گلپایگان از برنامه های معاون هماهنگی امور اقتصادی در این شهرستان بود.

افتتاح و بهره برداری از ۴ طرح صنعتی و عمرانی در شهرستان خوانسار

همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهرستان خوانسار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد. امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ابتدا با حضور در گلزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود و سپس در جلسه‌ای که به منظور حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی با حضور مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان، فرماندار، معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی، صنعتگران، فعالان اقتصادی و رؤسای بانک های شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد حضور یافت.

افتتاح ۴۰۰ طرح توزیع برق همزمان با دهه فجر در شهرستان اصفهان

علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به افتتاح ۴۰۰ طرح توزیع برق در دهه فجر گفت: این طرح ها شامل هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه، اصلاح ساختارهای فرسوده و قدیمی شبکه، اصلاح و رفع شبکه‌های معارض در سطح شهر و معابر شهری و نیرو رسانی به مشترکان و متقاضیان جدید در شهرستان اصفهان است.

وی بابیان اینکه یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در شهرستان داریم، بیان داشت: شرکت توزیع برق شهرستان پنج شهرستان اصفهان، کوهپایه، نطنز، ورزنه وجرقویه راتحت پوشش خود دارد سامانه سپهر که همان سامانه پردازش هوشمند به روز رسانی شبکه است در زمینه هوشمندسازی و اتوماسیون شبکه به مناست دهه مبارک فجردر شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افتتاح شد.

کشانی در خصوص سامانه سپهر توضیح داد: در این سامانه کلیه اطلاعات مشترکین را بصورت مکانیزه در قالب نرم افزارهای جی آی اس و یا نرم افزارهای اطلاعات مکانی در اختیار داریم که با استفاده از این نرم افزار در قالب بهره برداری و خدمات مشترکین به روز رسانی قبوض و اطلاع رسانی خاموشی ها استفاده می شود.

افتتاح ۲۵ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی استان اصفهان در ایام‌الله دهه فجر

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۵ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در نواحی و مناطق مختلف استان اصفهان کلنگ زده یا بهره‌برداری شد. همچنین طرح‌های مدرسه شهید اسدی در مهردشت، پژوهش‌سرای گلخنی در زواره، و مدارس امام صادق، علی‌آباد، دزج و دولت‌آباد در دهاقان به بهره‌برداری رسید.

جلال سلمانی ادامه داد: خوابگاه رحمت تیران و کرون، سالن ورزشی اردوگاه باهنر نائین، مدارس شهید لندی و شهید چمران ناحیه سه و مدرسه ابوریحان ناحیه شش اصفهان از جمله پروژه‌های دیگری هستند که در دهه فجر افتتاح شد.

۳۲ طرح گردشگری و اقامتگاهی در استان اصفهان افتتاح شد

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۲ طرح شامل مجموعه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی در سطح استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: بهره برداری از این طرح ها در شهرستان های مختلف استان، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۴۷۰ نفر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح ها در شهرستان های آران و بیدگل، نطنز، شاهین شهر و میمه، جرقویه، کوهپایه، سمیرم، کاشان و تیران و کرون افتتاح شد، اظهار داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت و اعطای تسهیلات دولت و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اجرا شده است. امسال ۵۰۰ موافقت اولیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری در سطح استان اصفهان صادر شده است.

از بهره برداری ۶۰ کیلومتر پروژه راهسازی تا راه‌اندازی سامانه صدای پاسخگو راه و شهرسازی استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: ۶۰ کیلومتر پروژه راهسازی در دهه فجر ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است که برای ساخت این راه‌ها یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اولویت بندی پروژه‌های راهسازی اذعان داشت: با توجه به اینکه محور تیران به سامان یکی از محورهای مواصلاتی بین استانی است که بخش عمده‌ای از ترافیک غرب استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری از آن عبور می‌کند، از این رو تکمیل باند دوم این محور از جمله اولویت‌های این اداره‌کل محسوب می‌شود.

سامانه صدای پاسخگو این اداره‌کل نیز از ۱۶ لغایت ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ فعال بوده و مردم عزیز می‌توانند به صورت تلفنی و در ارتباط با معاونین و رؤسای این اداره‌کل مسائل و مشکلات را در حوزه‌های راه و شهرسازی مطرح و بصورت مستقیم پاسخ خود را دریافت کنند.

بهره‌برداری از ۱۷۳ پروژه همزمان با دهه فجر در بخش کشاورزی استان اصفهان

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: ۱۷۳ پروژه در بخش کشاورزی استان اصفهان با اعتبار بیش از هزار و ۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای حدود ۶۵۰ نفر فراهم خواهد شد و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیز تثبیت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۱۶۰ خانوار از افتتاح این طرح‌ها بهره مستقیم خواهند برد و زمینه ایجاد اشتغال و تامین درآمد آنها فراهم خواهد شد، تصریح کرد: تولیدات گیاهی با ۸۸ طرح، آب و خاک و امور فنی و مهندسی با ۳۵ طرح و تولیدات دام، طیور و آبزیان با ۱۴ طرح بیشترین سهم را در پروژه‌های کشاورزی دهه فجر امسال در استان اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.

افتتاح بیش از ۳ هزار طرح بهزیستی استان اصفهان در دهه فجر

ناصر چاووشی سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به شعار دهه مبارک فجر سال‌جاری «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» اظهار داشت: تا پایان دهه فجر، ۳ هزار و ۲۱۰ طرح در سطح بهزیستی استان به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌اندازی ۳ هزار و ۱۳۹ طرح اشتغال، بهره‌برداری از ۶۸ واحد مسکن، افتتاح کارگاه دوخت و حوله تن‌پوش گروه همیار زنان سرپرست خانوار شهرستان خمینی‌شهر، کمپ ترک اعتیاد و خانه سلامت و تلاش از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: ارائه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره و غربال اضطراب کودکان در ایام‌الله دهه فجر (۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه) در کلیه شهرستان‌ها به صورت رایگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به نیازمندان با در نظر گرفتن یاری برگ انجام می‌شود.

۱۰ طرح منابع طبیعی اصفهان دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۱۰ پروژه منابع طبیعی این استان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که پروژه‌ها شامل ۲ طرح آبخیزداری سنگی ملاتی و گابیون، یک طرح کنترل هرزآب و یک طرح پخش سیلاب است.

عباس قاسمی افزود: پروژه‌های سنگی ملاتی و گابیون در شهرستان‌های اردستان و چادگان، طرح کنترل سرریز پخش سیلاب در شهرستان کاشان و طرح کنترل هرز آب‌ها در شهرستان نائین بهره برداری می‌شود. همچنین ۲ پروژه نهال‌کاری و مراقبت و آبیاری در شهرستان‌های اصفهان و بُرخوار و سه طرح احداث بادشکن غیرزنده در شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین و آران و بیدگل به بهره برداری می‌رسد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح توسعه جنگل با کاشت بذر در شهرستان سمیرم همزمان با دهه فجر اضافه کرد: برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۶۹ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال هزینه شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا