شهرستان ها

۳۶۰ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی معدن آلبلاغ جذب شد

بجنورد- نماینده اسفراین در مجلس گفت: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی معدن آلبلاغ در بخش‌های مختلف از جمله راه سازی، حفاری و حفاظت معدن جذب شده است.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از پیگیری‌های متعدد بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی معدن آلبلاغ در بخش‌های مختلف از جمله راه سازی، حفاری و حفاظت معدن جذب شده است.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون در این معدن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از همشهریان عزیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه معدن طبق قانون باید به مزایده گذاشته شود، افزود: هم اکنون اقدامات اولیه در جهت برگزاری مزایده صورت گرفته که پس از بازگشایی پاکت‌ها و مشخص شدن شرکت برنده، اقدامات اولیه آغاز می‌شود.

حسین پور به تأخیر صورت گرفته در آغاز حفاری این معدن اشاره کرد و گفت: در جهت تأمین منافع مردم عزیز شهرستان سه شرط مهم و به نفع مردم برای برنده مزایده گذاشته شد که این اقدام باعث کند شدن فرایند آغاز به کار این معدن شده است.

وی احداث کارخانه فرآوری و ایجاد اشتغال برای ساکنان شهرستان را از مهمترین شروط این مزایده عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر شروط پیش بینی شده به نفع مردم ایجاد شرکت تعاونی در معدن با ماهیت سود دهی همه جانبه به تمامی ساکنان شهرستان است.

وی تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی را شرط سوم آورده شده عنوان کرد و گفت: در تلاشیم با استفاده از سود این معدن پروژه‌های بزرگ این شهرستان را به اتمام برسانیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا