ورزش

شطرنجبازان با مدال‌آوری می‌توانند رئیس فدراسیون شوند

مشکل سابقه مدیریت حل شد

طبق مصوبه مجمع فوق العاده فدراسیون شطرنج، مدال‌های جهانی و آسیایی قهرمانان این رشته معادل سابقه مدیریت برای آنها جهت ورود به انتخابات فدراسیون لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع فوق العاده فدراسیون شطرنج به منظور بررسی و تصویب اساسنامه این فدراسیون و چهار دستورالعمل الحاقی آن به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و حسن تامینی رئیس فدراسیون در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دستور العمل وثاقت و امانت همراه با دستورالعمل‌های مربوط به تشکیل کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران همراه با اساسنامه فدراسیون پنج محور اصلی این مجمع فوق العاده را به خود اختصاص دادند که پس از بررسی و با آرای اعضای مجمع به تصویب نهایی هم رسیدند.

از مهمترین مسائلی که محل بحث و حتی چالش در مجمع امروز شد، دستور العمل وثاقت و امانت و بندِ مربوط به سابقه مدیریتی شطرنجبازان برای ورود به ریاست این رشته بود که در نهایت پس از دو دور رای گیری به تصویب رسید. بر این اساس مدال‌های قهرمانی چهان شطرنجبازان معادل سه سال سابقه مدیریت و مدال‌های آسیایی آنها معادل دو سال سابقه مدیریت برای شان لحاظ خواهد شد.

امیرعرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این بخش از مصوبات مجمع فوق العاده فدراسیون گفت: ابتدا برای مدال‌های جهانی و آسیایی به ترتیب ۲ و یک سال سابقه مدیریتی در نظر گرفته شده بود اما در رای گیری اولیه با آن مخالفت شد اما در مرحله دوم با اعمال تغییر مبنی برای لحاظ کردن مدال‌های جهانی و آسیایی به عنوان ۳ و ۲ سال سابقه مدیریتی، این موضوع به تایید و تصویب اعضا رسید.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها برای ورود به انتخابات باید حائز شرایطی باشند که سابقه مدیریت یکی از آنها به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: برای ورزشکارانی که بلافاصله پس از اتمام دوره قهرمانی قصد ورود به انتخابات دارند سابقه مدیریت یک مشکل دست و پاگیر به حساب می‌آید. بخش حقوقی وزارت ورزش در این زمینه تاکید دارد که مدال آوری ارتباطی به سابقه مدیریت ندارد اما این در این زمینه برای برخی رشته‌ها استثناهایی در نظر گرفته شده است.

دبیر فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه رنگ مدال در تعیین سابقه مدیریت تاثیرگذار نیست، اظهار امیدواری کرد که مسیر شطرنجبازانی که قصد ورود به مدیریت این رشته را دارند با این مصوبه تسهیل شده باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا