آیا بازار عرضه اولیه سهام فناوری می تواند شتاب مثبت خود را حفظ کند؟

امروز صبح، مستقر در بوستون Klaviyo، سازنده نرم افزار بازاریابی ایمیلی، محدوده قیمت IPO خود را به 27 تا 29 دلار برای هر سهم افزایش داد که چند دلار بیشتر از تخمین قبلی 25 تا 27 دلار برای هر سهم بود. این نشان میدهد که شرکت علاقهمند به عرضه اولیه سهام خود به اندازهای زیاد است که احساس میکند میتواند چند دلار بیشتر جمعآوری کند و در عین حال با قیمتی بهتر از آن خارج شود.
کلاویو در اتخاذ چنین رویکردی تنها نیست. همانطور که هفته گذشته دیدیم، Instacart نیز کمی محدوده قیمت IPO خود را افزایش داد، که به احتمال زیاد به این معنی است که بانکداران و مدیریت شرکت تحویل مواد غذایی اطمینان دارند که تقاضای سرمایه گذاران برای سهام جدید IPO به طور معقولی بالا است.
صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.
آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.
اگر قیمتهای عرضه اولیه سهام اینستاکارت در حد وسط محدوده قیمتی جدید خود باشد، ارزش شرکت حدود 9.6 میلیارد دلار خواهد بود. این مقدار مادی بیش از 8.9 میلیارد دلاری است که در اواسط تخمین اولیه آن ارزش داشت.
با این حال، کلاویو دوباره قیمت گذاری جالب تر است. در میانه محدوده قیمت جدید، برچسب قیمت آن به 8.6 میلیارد دلار در هر محاسبات TechCrunch افزایش می یابد که از 8 میلیارد دلار در میانه تخمین قبلی خود افزایش می یابد.
چرا قیمت گذاری مجدد Klaviyo مهمتر از Instacart است؟ زیرا سرمایه گذاران دومی بدون در نظر گرفتن برخی تغییرات قیمت قبل از عرضه اولیه، آخرین سرمایه ای را که وارد تجارت شده است، کوتاهی موی عظیمی می کنند.
کلاویو، از سوی دیگر، داستان متفاوتی است. ارزش این شرکت آخرین بار 9.5 میلیارد دلار بود، رقمی که اکنون بسیار نزدیکتر از چند روز پیش است.
هفته گذشته، قبل از اینکه شرکت محدوده قیمت جدید خود را شرح دهد، ما فقط به این سناریو فکر می کردیم: