بنیانگذاران فناوری عمیق چگونه می توانند جذب سرمایه اولیه را در شرایط رکود تضمین کنند

محیط تامین مالی در سال 2013، زمانی که ما در Cailabs به دنبال سرمایه گذاری در مراحل اولیه بودیم، شرایط سختی بود. بر اساس برخی معیارها، بسیار شبیه به چیزی است که امروز در آن قرار داریم.
بنیانگذاران استارتآپ باید سرمایهگذاران را متقاعد کنند که پول خود را در زمانی که بسیاری از سرمایهگذاران تمایلی به این کار ندارند، جدا کنند. و این برای بنیانگذاران فناوری عمیق، که محصولات آنها اغلب بسیار پیچیده و بسیار متمایز هستند، حتی سخت تر است.
در سال 2013، ما آن را مدیریت کردیم و در این راه درسهای زیادی آموختیم – برخی غیرقابل درک. در اینجا درسهایی را که آموختهایم به اشتراک میگذاریم، که میتواند به سایر بنیانگذاران فناوری عمیق که در زمان رکود به دنبال سرمایه هستند کمک کند.
رقابت را بیش از حد ارزش قائل نشوید
در مراحل اولیه، تعداد سرمایهگذارانی که واقعاً میدانند چه کاری انجام میدهید و میتوانند در زمینه شما سرمایهگذاری کنند، کم است – در مورد ما، میتوانید آنها را روی یک دست حساب کنید. در چنین شرایطی، تمرکز بر رقابت بین سرمایه گذاران می تواند مضر باشد.
این امر در مقابل توصیههایی است که معمولاً توسط بانکهای سرمایهگذاری یا واسطهها ارائه میشود، که ارزش آنها تا حدی با توانایی آنها در ارائه دسترسی کارآمد به سرمایهگذاران متعدد مرتبط است. در فناوری عمیق، در مراحل اولیه، و در یک محیط سخت تامین مالی، آنچه مهم است، استحکام معامله است، نه تعداد برگههای کوتاه مدت.
بزرگترین چالش در فناوری عمیق، خود فناوری نیست، بلکه تبدیل آن به محصول و یافتن مشتریان است.
علاوه بر این، در مراحل اولیه، سرمایه گذاران فناوری عمیق که در یک منطقه خاص کار می کنند، یکدیگر را به خوبی می شناسند و رقابت را محدودتر می کند. ما این را از نزدیک پس از دریافت پیشنهاد از یک سرمایهگذار سرشناس، تجربه کردیم.
سایر سرمایه گذاران از اصطلاح برگه استفاده کردند و از در نظر گرفتن سرب به درخواست پیوستن به دور به عنوان دنبال کننده رفتند. رد کردن درخواست آنها برای پیوستن به منظور تقویت رقابت در واقع برای دور ما مضر بود: آنها تصمیم گرفتند که رقابت نکنند، و ما نیروی تثبیت کننده یک سرمایه گذار متعهد اضافی در کنسرسیوم خود را از دست دادیم.
ما آموختیم که فناوری عمیق مانند SaaS نیست: شرکتهای SaaS میتوانند انتظار رقابت را داشته باشند. شرکتهای فناوری عمیق، بهویژه در مراحل اولیه در محیطهای سخت تأمین مالی، باید قبل از هر چیز بر بستن قرارداد تمرکز کنند. تقویت یک کنسرسیوم واحد از سرمایه گذاران، تقویت روابط و تقویت حس FOMO در آن گروه می تواند بهترین راه برای انجام این کار باشد.
یک رابطه مستمر با گروه کوچکی از سرمایه گذاران پرورش دهید
ایجاد رابطه با تعداد کمی از سرمایه گذارانی که شناسایی می کنید بسیار مهم است و باید از همان ابتدا شروع کنید. به عنوان یک ژست اعتماد، و به رسمیت شناختن تخصص VCهایی که شناسایی کردیم، ما به آنها نگاهی اولیه به زمین خود کردیم، قبل از اینکه حتی به اتمام برسد.