ورزش

9 سال زندان برای ستاره بسکتبال زنان آمریکا در روسیه

دادگاهی در روسیه اعلام کرد که بریتنی گراینر، ستاره بسکتبال زنان آمریکا، به دلیل حمل و قاچاق مواد مخدر به 9 سال زندان محکوم شده است.

به گزارش “ورزش سه”، گراینر فوریه سال جاری میلادی به دلیل به همراه داشتن حشیش در چمدانش در فرودگاه مسکو بازداشت شد. 
او در طول این مدت تحت بازداشت قرار داشت و جلسه دادگاهش که چند روز قبل برگزار شد مشخص کرد که این بسکتبالیست آمریکایی به 9 سال حبس به دلیل حمل و قاچاق مواد مخدر محکوم شده است. 
آنا استونیکووا، قاضی این پرونده، اعلام کرد که این رای را به دلیل نقض قانون 228 و 229.1 جرائم روسیه که مربوط به مواد مخدر است صادر کرده است و گراینر را به صورت قطعی در این پرونده متهم می‌داند. 
این در حالی است که وکلای این ورزشکار آمریکایی پیش از این نسبت به نمونه‌های حشیش ارائه شده از سوی پلیس روسیه که گفته می‌شود از چمدان او کشف شده اعتراض کرده بودند و حالا نیز اعلام کردند که درخواست تجدیدنظر روی رای صادره را ارائه می‌کنند. 
گفته می‌شود میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این بازیکن 2.06 متری آمریکایی که در تیم بسکتبال UUMC روسیه بازی می‌کند، حداکثر جریمه‌ای است که در قانون اعلام شده است. 
این در حالی است که گراینر پیش از این جرمش را پذیرفته و در طول جلسات دادگاه درخواست عفو کرده بود. او در دادگاه مسکو گفت:« من اشتباهی غیرعمد انجام دادم و امیدوارم که این اشتباه زندگی من را به پایان نرساند.»
دولت آمریکا پیش از این مدعی شده بود که بازداشت این بازیکن اشتباه بوده است و او باید هرچه سریع‌تر به خاک این کشور برگردانده شود اما کرملین اعلام کرد که این اتفاق کاملا غیرسیاسی بوده و بر اساس روند قانونی این کشور پیش رفته است. 
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، نیز به این اتفاق واکنش نشان داده و گفته بود:« این اقدامی غیرقابل قبول است و من از روسیه می‌خواهم که فورا او را رها کند تا بتواند در کنار خانواده، دوستان و هم تیمی‌هایش باشد. همکاران من بی‎وقفه تمام راه‌های موجود برای بازگرداندن گراینر در سریع‌ترین زمان ممکن را بررسی می‌کنند»

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا