شهرستان ها

استان بوشهر در سوگ سرور و سالار شهیدان غرق در عزا و ماتم شد

بوشهر- همزمان با شب عاشورای حسینی، سراسر استان بوشهر غرق در ماتم و عزا شد و عزاداران حسینی در سوگ سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور و در شب عاشورا حسینی، استان بوشهر عزادار امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم مؤمن و ولایتمدار این دیار سیاه پوش در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش با حضور پرشور در مراسم این شب همراه با عرشیان و فرشیان در سوگ شهدای کربلا به عزاداری می‌پردازند.

برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله آئین‌های پرشور عزاداری و سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و پخش بین عزاداران، اجرای تعزیه و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسب از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم و برنامه‌های متنوعی در سطح استان در حال برگزاری است.

حسین حیدری بیان کرد: هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با رعایت مسائل بهداشتی مراسم و برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند و شاهد استقبال گسترده و پرشور مردم از این برنامه‌ها هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا