حوادث

کاهش ۶۰ درصد ترافیک شبانه در استان مرکزی

اراک- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: وضعیت ترافیک شهرهای استان مرکزی نسبت به وضعیت عادی حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ سید علی حسینی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به ترددهای شبانه در استان مرکزی اظهار کرد: در شهرها تیم‌های محسوس و نامحسوس فعالیت می‌کنند و با همکاری خوبی که مردم داشتم وضعیت ترافیک شهرها نسبت به وضعیت عادی حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است و اغلب خودروهایی که در تردد دارند خودروهای خدماتی، انتظامی، عبوری یا دارای مجوز هستند.

وی ادامه داد: از ستاد کرونا استان درخواست داریم برای دسترسی پلیس راه به دوربین‌های شهری به منظور اعمال قانون و اعمال قانون متخلفان دستور لازم داده شود چرا که کنترل فیزیکی دشوار است و منجر به ایجاد تنش و عدم اعمال قانون متخلفان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه طرح ویژه کنترل ترافیکی و عدم تردد پلاک‌های غیر بومی به داخل استان از امروز آغاز شده است، گفت: در همین راستا همه دوربین‌ها مجهز شدند و در ورودی استان‌ها پلاک‌های غیر بومی را رصد و اعمال قانون می‌کنند.

وی با اشاره به اعمال قانون متخلفان اظهار کرد: از ابتدای طرح ممنوعیت‌های تردد تاکنون ۴۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته شامل جریمه‌های یک میلیون تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی اعمال شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۲ نقطه از استان را پوشش دادیم، گفت: متأسفانه نصب دوربین و هوشمند سازی در اغلب شهرها انجام نشده و اگر هم شده به جز شهرستان اراک قابلیت بهره‌برداری ندارد و کد امنیتی که باید به پلیس راهور ارائه می‌شد، انجام نشده و امکان رصد استانی وجود ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا