بین الملل

رایزنی هنیه با چاووش اوغلو درباره تحولات غزه

به صورت تلفنی انجام شد؛

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات مربوط به غزه و قدس اشغالی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات مربوط به غزه و قدس اشغالی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو، رئیس دفتر سیاسی حماس، اغلو را در جریان جزئیات حمله دشمن صهیونیستی به غزه و جنایات علیه مردم این منطقه در سایه ادامه محاصره و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه جنین و دیگر شهرهای کرانه باختری قرار داد.

اسماعیل هنیه همچنین، آخرین تحولات مرتبط به آتش‌بس در غزه و یورش های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را تشریح کرد.

گفتنی است، طی ۳ روز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۴۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۶۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در پاسخ به این حمله جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

این اقدام صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا