ورزش

فلورنتینو و لاپورتا: صمیمی‌ترین دشمنان!

روسای باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا در عین رقابت و دشمنی با یکدیگر بسیار صمیمی هستند.


اگر یک هوادار رئال مادرید بفهمد که فلورنتینو پرز به بارسلونا کمک کرده تا روبرت لواندوفسکی را جذب کند، چگونه این موضوع را درک می‌کند؟

هر روز هواداران در خیابان‌ها با هم دعوا می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی با هم می‌خندند، شوخی می‌کنند یا در هر فرصتی به یکدیگر توهین می‌کنند.

با این حال، سوپرلیگ اروپا، پرز و خوان لاپورتا، روسای دو باشگاه رقیب را تا حد عجیبی متحد کرده است اما مطمئناً هر دوی آن‌ها انگیزه‌ای دارند که فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر آشکار است.

شرکتی به نام Key Capital وجود دارد که تحت مالکیت و مدیریت دو دوست خوب رئیس رئال مادرید است: بورخا پرادو (رئیس جمهور سابق Endesa) و آناش لاغاری.

دومی که از دنیای بانکداری می‌آید، به دلیل روابط خانوادگی پدرش تقریباً شبیه پسرخوانده فلورنتینو است. آناش به عنوان دبیرکل سوپرلیگ منصوب شد و اخیرا در سازمان ثبت احوال ثبت نام کرده است.

شرکت کی کپیتال وظیفه تامین درآمدهای تلویزیونی سوپرلیگ را بر عهده داشت.

صندوق سرمایه گذاری Sixth Street با Key Capital به رئال مادرید آمد تا درآمدهای عملیاتی استادیوم سانتیاگو برنابئو را افزایش دهد و در نتیجه هزینه‌های میلیارد دلاری ساخت یک استادیوم جدید را تامین کند.

شرکت Sixth Street اکنون 30 درصد از درآمد عملیاتی برنابئو بازسازی شده را به مدت 20 سال از باشگاه به دست آورده است.

این هم یک اهرم است اما وقتی از آن‌ها برای افزایش درآمد و نه برای پرداخت بدهی استفاده می کنید، اهرم ها بد نیستند. در حالی که بارسلونا در آستانه امضای قرارداد با CVC بود، Sixth Street کاملاً غیرمعمول ظاهر شد. فهمیده شده که باشگاه خیلی بیشتر از آنچه CVC ارائه می‌داد، نیاز داشت – در واقع به اندازه سه برابر CVC برای بهبود وضعیت!

با این قرارداد، غول‌های کاتالونیایی برای 10 درصد از حقوق 50 ساله تلویزیونی خود 270 میلیون یورو دریافت می‌کردند. و آن‌ها حتی آزادی دریافت این هزینه را نداشتند – آن‌ها مجبور بودند از 70 درصد برای کارهای استادیوم یا تبلیغاتی استفاده کنند، 15 درصد برای پرداخت بدهی و فقط 15 درصد برای نقل و انتقالات باقی مانده بود.

با این حال، آن‌ها 25 درصد از حقوق تلویزیون خود را به Sixth Street واگذار کرده‌اند – بیش از دو برابر آنچه که  CVC پیشنهاد کرده بود – و فقط به مدت 25 سال آن‌ها را فروختند.

اما اگر بارسلونا با CVC قرارداد می‌بست، باید سوپرلیگ را رها می‌کرد – CVC می‌خواست اطمینان حاصل کند که باشگاه بهترین بازیکنان خود را برای سوپرلیگ به ضرر لالیگا سانتاندر رزرو نمی‌کرد.

واقعیت این است که این دوستان پرز بودند که به منفورترین رقبای رئال مادرید بودجه دادند تا بهترین مهاجم دهه اخیر یعنی لواندوفسکی را بخرند. شاید باشگاه‌ها نزدیک‌تر از آن چیزی باشند که ما باور می‌کنیم!

پدرو موراتا – مارکا


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا