سیاسی

سلیمی: آیا توهین ها و دروغ های برخی نامزدها به قوه قضاییه ارجاع شده است؟

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا توهین ها و دروغ های برخی نامزدها در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به قوه قضاییه ارجاع شده است؟ گفت که باید با این موضوع برخورد صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش احسان قاضی زاده هاشمی نماینده شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در کمیسیون تبلیغات در اخطاری اظهار کرد: آقای قاضی زاده هاشمی گزارش بسیار خوبی ارائه کرد که تشکر می کنم اما واقعیت این است که باید به مواردی از جمله دروغ های مطرح شده از سوی برخی از نامزدها در ایام تبلیغات رسیدگی شود.

 وی‌ ادامه داد: آیا توهین ها و دروغ های برخی نامزدها به قوه قضائیه ارجاع شده که در این صورت این قوه چه اقدامی در برابر این کج رفتاری انجام داده است؟ برخی کاندیداها مسائلی خلاف واقع بیان کرده و از خدا هم شرم نکردند، آیا با این کاندیداها برخورد می شود؟ اگر این اتفاق نیفتد سنگ بنایی برای آینده خواهد ‌شد.

سلیمی با اشاره به بخشی از این گزارش درباره عدم دخالت دولت گفت: این روزها رییس جمهوری به یاد اصل ۶۰ قانون اساسی افتاده است که اتفاقا این مطالبه ما در مجلس از ایشان است؛ این اصل تاکید دارد که امور اجرایی بر عهده رییس جمهوری است اما در ایام تبلیغات دولت در کار نهادهای ناظر دخالت کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اجرای اصل ۶۰ قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور است باید در مورد مشکلات ایجاد شده در حوزه اشتغال، تورم و نقدینگی، بیمه تأمین اجتماعی، تولید و رکود و حوزه سلامت پاسخگو باشد. ای کاش رئیس جمهور اصول ۵۷ و ۵۸ قانون اساسی را نیز می خواند که قانونگذاری با مجلس است، چرا در کار سایر قوا دخالت می‌کنند؟

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا