شهرستان ها

دیده شدن ۲ یوز توران در محل تصادف/ مادر به دنبال توله یوز تلف شد

شاهرود- دو یوز در محل تصادف یوز ماده دیده شدند و برای جلوگیری از تصادف دیگر، محیط‌بان و نیروهای محلی در منطقه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهم مرداد ماه سال جاری یک یوز ماده در ۱۵ کیلومتری خارج از منطقه حفاظت شده توران (مناطق آزاد میامی) حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت بر اثر برخورد با خودروهای عبوری از بین رفت، با توجه به نابالغ بودن یوز ماده احتمال حضور یوز مادر در آن حوالی می‌رفت لذا اکیپی تشکیل و برای جلوگیری از تکرار فاجعه در محل تصادف مستقر شدند.

برای اینکه یوز مادر به سطح جاده باز نگردد همان شب با چهار خودرو در منطقه ایجاد روشنایی شد لیکن نگرانی از تصادف دوباره بر اثر حضور یوز باعث شد تا محیط‌بان‌ها در منطقه حضور داشته باشند و در این امر نیروهای مردمی و محلی نیز همکاری و همراهی داشتند.

پس از شب وقوع تصادف با دوربین کشی محیط‌بان‌ها دو یوز پلنگ در محل تصادف یوز ماده یعنی جاده میامی – سبزوار دیده شدند، لذا محیط‌بان‌ها احتمال می‌دهند که خانواده یوز تلف شده به دنبال وی می‌گردند.

مأموریت تا زمانی که نیروها از ترک محل توسط یوز مادر اطمینان حاصل نکردند کماکان ادامه دارد، همچنین با توجه به اینکه ماده یوز در طول روز به محل حادثه نمی‌آید و شب به آنجا نزدیک خواهد شد لذا بیشترین نگرانی در خصوص ترددها امشب و فردا شب در جاده مشهد به تهران وجود دارد.

این روزها شاهد حجم زیاد بازگشت زائران از مشهد به تهران هستیم و پایش‌های نظارتی کماکان با قدرت ادامه دارد، طبق اظهارات معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست با استان خراسان شمالی نیز هماهنگی لازم صورت گرفته تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر محیط‌بان‌ها عازم منطقه شود.

گفتنی است با توجه به حجم گسترده خودروهای زوار از مشهد به سمت تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئنه در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، از پلیس راهور تقاضا شده تا تیم‌های نظارتی خود را در این جاده به ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس آباد مستقر کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا