سیاسی

بانک اطلاعات متخصصان برای شناسایی گلوگاه‌های فساد راه‌اندازی شود

ایسنا/فارس قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور خواستار راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نیروهای متخصص و کارآمد علمی و اجرایی در فارس برای شناسایی آسیب‌ها در حوزه فساد شد.

احمد رحمانیان در جمع بازرسان و کارکنان بازرسی استان فارس ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان بازرسی پرداختن به مسائل کلان است، از بازرسی کل استان فارس خواست توجه به شناسایی گلوگاه‌های فساد را در دستور کار خود قرار دهد و گفت: در بازرسیپها باید ابتدا به سراغ مسائل کلان و اصلی رفت و سپس به موضوع جزئی ورود کرد.
به نقل از دادگستری استان فارس، رحمانیان بر لزوم آسیب شناسی مشکلات و موضوعات مهم استان از سوی بازرسی تاکید کرد و خواستار تدوین برنامه ای مبتنی بر رفع آسیب ها و مشکلات فارس شد.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید پیگیری اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، سیاست ها و دیدگاه های رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی در دستور کار قرار گیرد و به جد پیگیری شود.
رحمانیان با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان مبنی بر توجه ویژه به موضوعات کلان، خطاب به بازرسان یادآور شد: هنگام بازرسی ها قوانین و مقررات مرتبط با دستگاه های مربوطه را مطالعه و با اطلاعات کافی به موضوعات ورود کنید.
او بر لزوم استفاده از نقطه نظرات نخبگان با اولویت پیشگیری تاکید کرد و از بازرس کل استان فارس خواست با بهره گیری از نقطه نظرات نخبگان و افراد متخصص موضوعات مهم و اثرگذار استان را شناسایی و پیگیری کند.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور همچنین خواستار راه اندازی بانک اطلاعاتی از نیروهای متخصص و کارآمد علمی و اجرایی در استان شد و تاکید کرد: با راه اندازی این بانک می توان در مواقع لزوم از کمک های فکری و نقطه نظرات این افراد استفاده کرد.
رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی گلوگاه های فساد در استان فارس بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد بازرسی کل استان شاخص های ابلاغی مورد نظر سازمان بازرسی را در دستور کار قرار دهد و با شناسایی این گلوگاه ها نسبت به مسدود کردن آنها تا پایان سال اقدام کند.
او با بیان اینکه شیراز قطب الکترونیک کشور است پیشنهاد داد که این استان به عنوان استان پایلوت با همکاری و هماهنگی حوزه فناوری سازمان بازرسی امر نظارت الکترونیک در تمامی دستگاه های مشمول بازرسی را محقق و اجراکند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا