بین الملل

دور تازه رزمایش‌های ارتش چین در اطراف تایوان برگزار می‌شود

امروز اعلام شد؛

با پایان‌یافتن رزمایش‌های ۴ روزه ارتش چین در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن می‌گوید رزمایش‌های تازه‌ای را در آبهای اطراف این جزیره برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با پایان رزمایش‌های ۴ روزه ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، فرماندهی جبهه شرقی «ارتش آزادی‌بخش خلق» چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش‌های نظامی جدیدی در آب‌های اطراف و آسمان نزدیک تایوان برگزار می‌شود.

به نوشته رویترز، فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین اعلام کرده تمرکز رزمایش‌های جدید بیشتر بر عملیات‌های تهاجمی در دریا و ضد زیردریایی است و این موضوع نگرانی برخی دیپلمات‌ها و تحلیلگران و کارشناسان امنیتی را تأیید می‌کند که اعتقاد دارند، پکن همچنان به حفظ فشارها بر خطوط دفاعی تایوان ادامه می‌دهد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

دولت چین ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن از روز پنج‌شنبه رزمایش‌های ۴ روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان آغاز کرد که امروز دوشنبه به پایان می‌رسد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا